مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: حمایت از تولید و اشتغال مانع مقابله با آلودگیهای محیط زیست نخواهد بود .

برخورد جدی محیط زیست با کشتارگاه متخلف در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه تصاویر و خبری در رسانه های استان گلستان منتشر شد که نشنان میداد یک واحد کشتارگاه در ۱۰ کیلومتری شهر گرگان به میزان زیادی از فاضلاب خام و خونابه های تصفیه نشده را به حوضچه هایی که در خارج از کارخانه تعبیه شده روانه کرده است که بلافاصله تیم کارشناسی این اداره به محل اعزام و مشاهده شد که تخلفاتی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی افزود: در بازدید قبلی مشاهده شد سیستم تصفیه پساب این واحد، فرآیند تصفیه را ناقص انجام می داد و پساب در اراضی اطراف بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی رها سازی می شد که این امر آلودگی محیط زیست، آب و خاک را در پی داشت که مدیران این شرکت تعهد کردند که ظرف دو ماه نسبت به بازسازی و رفع نقص سیستم تصفیه فاضلاب این شرکت اقدام کنند و در مدتی که سیستم در حال بازسازی است، فاضلاب تصفیه شده خروجی را در حوضچه هایی که در خارج از کارخانه تعبیه شده، انتقال دهند که در این زمینه تخلف کردند.

عبدوس ادامه داد: سال گذشته و در پی شکایات مردمی از یک واحد کشتارگاهی در شهر گرگان و نیز نمونه برداری از خروجی پساب این کشتارگاه و همچنین ایجاد بوی نامطبوع کوره های پخت ضایعات این واحد صنفی، ضمن ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، اخطار های قانونی برای این واحد صنعتی صادرشد و مسئولین این واحد موظف شدند که دستگاه بوسوز جدید برای این واحد طراحی و جایگزین دستگاه مستعمل قبلی کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلست همچنین گفت: در این بازدید که مسئولان کارخانه و اعضای شورای روستای کلاجان سادات نیز حضور داشتند، مسئولان این کشتارگاه تعهد کردند که هر چه سریعتر نسبت به رفع آلایندگی سیستم فاضلاب اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به ماده ٦٨٨ قانون مجازات اسلامی و نیز بند د ماده ٣٨ قانون مالیات بر ارزش افزوده تمامی واحدهایی که فاضلاب با آلایندگی بیش از حد مجاز استانداردهای محیط زیست ایجاد می نمایند، ضمن معرفی به مرجع قضایی، بعنوان واحد آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی و مکلف به پرداخت یک درصد از فروش بعنوان عوارض آلایندگی خواهند شد.

عبدوس ادامه داد: هرچند پرونده آلایندگی این واحد در گذشته به دستگاه قضایی ارجاع و در حال رسیدگی است، مجددا شکوائیه تکمیلی مستند به گزارشات تخلیه فاضلاب اخیر به پرونده این واحد صنعتی افزوده و نام این واحد نیز در فهرست واحدهای آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان گفت: با پیگیریهای اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تا کنون معضل آلودگی هوا ناشی از فعالیت کوره پخت ضایعات این واحد کنترل شده و ابراز امیدواری کرد با اقدماتی که برای اصلاح سیستم تصفیه خانه انجام شده است تا دو ماه آینده مشکلات این سیستم به کلی مرتفع گردد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار