رییس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: با وجود تمایل سرمایه گذران برای حضور در گرگان مرکز استان و سرمایه گذاری ،نبود مطالعات امکان سنجی مقدماتی (PFS) مو جب سردرگمی آنان می شود.

فقدان مطالعات امکان سنجی مانع سرمایه گذاری در گرگان است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حسین پیش‌قدم در آئین ابلاغ بودجه سال 97 شهرداری گرگان اظهار کرد: جلسات متعددی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای اجرای طرح و سرمایه گذاری در گرگان برگزار می کنیم، اما این نقیصه جذب سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

وی از اعضای شورای شهر خواست تا نگاه ویژه ای به اجرای طرح های مطالعاتی امکان سنجی مقدماتی برای گرگان به عنوان مرکز استان داشته باشند و بودجه ای مختص برای آن لحاظ کنند تا با افزایش منابع درآمدی ناشی از سرمایه گذاری بخش خصوصی رقم بودجه عمومی شهرداری نیز به رقم 10هزار یا 15هزار میلیارد ریال برسد.

پیش قدم همچنین گفت : بودجه سال 97 کشور در حمایت از بافت‎های فرسوده و حمل و نقل عمومی نگاه ویژه‎ای داشته و در آن اعتبارات خوبی برای فضاهای عمومی شهری از جمله در حوزه مدیریت شهری لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: شرایط حال بودجه استان گلستان هم منعطف به حوزه شهری است.

پیش‌قدم با اشاره به ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز گفت: در راستای اصلاح ساختار ادارای و کاهش اعتبارات هزینه ای بودجه عمومی دولت مجوزی داده شد تا بخشی از امور و وظایف که برای بودجه دولت هزینه بر نیست به بخش شهری و شهرداری ها برون سپاری شود که در گرگان به عنوان پرجمعیت ترین شهر و مرکز استان گلستان این امکان به طور ویژه منظور شده است.

شهرستان گرگان حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار