معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از تدوین سند چشم‌انداز خودکشی در این استان خبر داد.

سند چشم‌انداز خودکشی در گلستان تدوین شد/ مساعدت بیش از 3 میلیارد تومان برای بیماران صعب‌العلاج

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سراج‌الدین عارف‌نیا شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به منظور بزرگداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سند چشم‌انداز خودکشی با حضور مسوولان ادارات و استاندار گلستان ترسیم شده است.

وی تصریح کرد: 30 روانشناس در قالب برنامه حاشیه شهر جذب سیستم شدند که به محض برخورد با پدیده خودکشی با افراد مصاحبه می‌کنند تا تکرار این پدیده شوم و تلخ در استان کاهش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: خودکشی و یا عوامل مربوط به آن در بحث سلامت 25 درصد به وزارت بهداشت برمی‌گردد و عوامل اجتماعی دخیل در سلامت 75 درصد است.

عارف‌نیا با تصریح اینکه ارگان‌های درگیر در موضوع سلامت مردم زیاد هستند، ابراز کرد: باید در زمینه متوقف کردن معضلات و پدیده‌هایی نظیر خودکشی تلاش شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص آمار بیماران ایدز در استان گفت: 69 بیمار دارای پرونده ایدز داریم از حدود 80 ایدز کشف شده تعداد 69 بیمار در حال دریافت دارو هستند.

عارف‌نیا با اشاره به اینکه مراجعه به محلات را در دستورکار داریم، اظهار کرد: هپاتیت B و C که به مسائل پرخطر و تزریقی برمی‌گردد اکنون برنامه اجتماع محور و سلامت محور در محلات داری.

وی با بیان اینکه از همه محلات نیروی داوطلب جذب می‌شود، گفت: این مهم برای این است که به فکر اصلاح محلات باشند و مشکلات بیشتر و بهتر رصد شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار