معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسریع پروژه راه آهن گرگان به مشهد نیاز است این پروژه در ۵ نقطه عملیاتی شود و در مجموع برای آن ۸ کارگاه که یکی از آنها در کلاله می باشد، در نظر خواهیم گرفت.

راه آهن گرگان به مشهد در ۵ نقطه عملیاتی می شود
خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی:

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمد حمیدی فرماندار کلاله در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی همراه بود، گفت: تقاطع غیرهمسطح ارائه شده برای دو راهی شهرستان باعث ایمنی می شود ولی مانع جذب مسافر برای شهرستان کلاله خواهد شد.

وی افزود: مسیر کلاله به دوراهی در سال گذشته ۳ کشته و ۶۶ مجروح بر اثر تصادفات بر جای گذاشته که عمده این تصادفات در سه دور برگردان این مسیر اتفاق افتاده است.

فرماندار کلاله با اشاره به پروژه های ملی در شهرستان کلاله گفت: زیرسازی مسیر چالجه قویجق به طول ۱۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیون تومان آغاز شده و برای ادامه این پروژه نیاز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: مسیر روستای عزیزآباد به یل چشمه به طول ۶ کیلومتر از جمله پروژه‌های دیگر این شهرستان است که اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و برای اتمام این پروژه نیاز به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم.

حمیدی تصریح: زیرسازی مسیر یکه قوز به اورجنلی به طول هشت و نیم کیلومتر از جمله پروژه‌های است که نیاز به جذب اعتبارات دارد که به واسطه آن مسیر ۲۰ روستا این شهرستان کوتاهتر می شود و همچنین این مسیر، کلاله را به جنگل گلستان متصل خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: شهرستان کلاله دارای ۴۶۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی است که از این بین ۴۰۰ کیلومتر آن راه روستایی می باشد.

فرماندار کلاله تاکید کرد: با روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی مشکلات حاد حوزه روستایی شهرستان کلاله حل می شود.

فرماندارمینودشت: وزیر توجه ویژه‌ای به شهرستان مینودشت داشته باشد

اسرافیل وزیری فرماندار مینودشت نیز در این جلسه گفت: ۷۰ درصد شهرستان مردم مینودشت در روستاها زندگی می‌کنند که توجه ویژه به این مهم را می‌طلبد.

وی افزود: ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان مینودشت نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

این فرماندار تاکید کرد: زمانی هم که همه زمینه ها برای رفع برخی چالش ها در حوزه راه این شهرستان وجود دارد، با مشکل نبود تجهیزات روبروهستیم ‌

وی در پایان به صورت قاطع خواستار توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به شهرستان مینودشت شد.

فرماندار مراوه تپه: مراوه تپه محرومترین شهر شرق گلستان است

اسماعیل تاجی فرماندار مراوه تپه نیز گفت: مراوه تپه یکی از محرومترین شهرستانهای شرق گلستان است و این ادعای ما زمانی آشکار می شود که مسئول استانی و کشوری برای حل مشکلات آن به این شهرستان ورود پیدا نمی کنند.

وی افزود: یکی از دیگر دلایل محرومیت این شهرستان این می باشد که همواره تصمیمات اساسی در دیگر شهرستان‌ها گرفته می شود و آنچه ته سبد تصمیمات باقی می ماند، برای شهرستان مراوه تپه است.

فرماندار مراوه تپه گفت: ۱۲روستای این شهرستان جاده ندارند و باید یادآور شویم مراوه تپه علاوه برمشکلات جاده‌ای، این شهرستان حتی یک جاده اصلی و بین المللی هم ندارد.

وی اشاره‌ای به توافقات سال ۹۴ داشت و افزود: توافقاتی در سال ۹۴ برای روکش آسفالت انجام شد که تاکنون اجرایی نشده است.

اسماعیل تاجی نیز همچون فرمانداران دیگر خواستار به نتیجه رسیدن سفر معاون وزیر به شرق گلستان شد و تاکید کرد: مسیر کلاله به مراوه تپه بخاطر خطرناک بودن این محور باعث جان باختن بسیاری از مردم دو شهرستان در تصادفات شده است؛ لذا می طلبد برای حل مشکل تمهیداتی در نظر گرفته شود.

فرماندار گالیکش: اوج محرومیت گالیکش، نداشتن اداره راه و شهرسازی است

حسن خسروی فرماندار گالیکش نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان گالیکش ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۰ کیلومتر راه اصلی و بین‌المللی دارد و برخی از روستاهای آن حتی آسفالت نشده است.

وی ادامه داد: جاده اصلی عبوری از شهر گالیکش با توجه به آنکه جاده بین المللی می باشد، از روکش آسفالت مناسب برخوردار نیست و می‌طلبد در این خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

فرماندار گالیکش افزود: محرومیت این شهرستان از آنجا معلوم می شود که این شهرستان اداره راه و شهرسازی ندارد.

نماینده شرق گلستان: حوزه شرق گلستان با مشکلات زیادی روبرو است

شهرام غراوی نیز در این جلسه گفت: حوزه شرق گلستان از نظر زیرساخت با مشکلات عدیده ای روبرو است و تا خواسته‌ایم این مشکلات را برطرف کنیم، نبود اعتبارات مانع شده.

وی خواستار شروع یک فاز از راه آهن از کلاله شد و گفت می طلبد که این جلسه مصوبه‌ای را در بر داشته باشد که تا شش ماه دیگر شاهد عملیاتی شدن این پروژه در شهرستان کلاله باشیم.

غراوی با اشاره مجدد به محرومیت شرق گلستان، تاکید کرد: با جدا شدن استان گلستان از مازندران باز هم شاهده توسعه غرب استان بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه آهن گرگان به مشهد در پنج فاز انجام می شود

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گلستان دارای ظرفیت‌های زیادی است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا و در بخش حمل و نقل انجام گرفته و در حال پیگیری است.

وی افزود: راه آهن گرگان به مشهد در چند فاز و به صورت حومه ای عملیاتی می‌شود و در این خصوص با توجه به نیاز به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار،نباید تنها به قول ها در این خصوص اکتفا کنیم و ابتدا نیاز است تا بررسی های لازم انجام بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای تسریع پروژه راه آهن گرگان به مشهد نیاز است این پروژه در ۵ نقطه عملیاتی شود و در مجموع برای آن ۸ کارگاه که یکی از آنها در کلاله می باشد، در نظر خواهیم گرفت.

 

kalalekhabar_ir_1.jpg

kalalekhabar_ir_10.jpg

kalalekhabar_ir_11.jpg

kalalekhabar_ir_12.jpg

kalalekhabar_ir_13.jpg

kalalekhabar_ir_14.jpg

kalalekhabar_ir_15.jpg

kalalekhabar_ir_16.jpg

kalalekhabar_ir_17.jpg

kalalekhabar_ir_18.jpg

kalalekhabar_ir_19.jpg

kalalekhabar_ir_2.jpg

kalalekhabar_ir_3.jpg

kalalekhabar_ir_4.jpg

kalalekhabar_ir_5.jpg

kalalekhabar_ir_6.jpg

kalalekhabar_ir_7.jpg

kalalekhabar_ir_8.jpg

kalalekhabar_ir_9.jpg

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار