کامیون داران گرگانی ظهر امروز برای رفع مشکلات صنفی خود دست به اعتراض زدند و درپی این اقدام در شهر ترافیک به نسبت سنگینی ایجاد شد.

اعتراض کامیون داران در گلستان منجر به ترافیک شد

به گزارش گلستان ۲۴ ‌؛ظهر دیروز تعدادی از کامیون داران گرگانی به دلیل پایین بودن نرخ کرایه حمل بار و افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی اعتراض کردند و در ورودی غربی گرگان از میدان مفتح تا میدان بسیج و انجیراب برای ساعاتی سبب شلوغی شهر شدند.

تعداد کامیون داران حاضر در این اعتراض که با خودرو‌های خود ترافیک به نسبت سنگینی ایجاد کرده بین ۱۵۰تا ۲۰۰نفر بودند که مسیر را برای دقایقی کوتاه بسته سد کردند.

کامیون داران معترض از دیگر کامیونداران که در این مسیر در حال حمل بار بودند می‌خواستند به تجمع آن‌ها بپیوندند.  کامیون دارادن به میزان تعرفه پرداختی بیمه تامین اجتماعی با ۴۰درصد افزایش که حدودا به ۲۳۰هزار تومان می‌رسد و این میزان با توجه به کمبود بار و پایین بودن کرایه به ویژه در فصول‌ سرد سال برای رانندگان سنگین است، اعتراض کردند.

همچنین نبود نظارت بر دستمزد مکانیک‌ها و تعمیرکاران خودرو‌های سنگین و پرداخت هزینه گزاف بابت تعمیرات جزیی از دیگر مشکلات رانندگان کامیون دار بوده است.

میرشاهی معاون حمل و نقل و راهداری گلستان پس از آگاهی از این تجمع در جمع کامیونداران حضور یافت و به افزایش قیمت حمل بار اشاره کرد وگفت: افزایش بیست درصدی نرخ حمل بار در روز‌های گذشته تصویب شده است.

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان نیز همچنین با حضور خود در بین کامیون داران به رسیدگی مشکلات آن‌ها اشاره کرد و گفت: فردا در استانداری گلستان با حضور مسئولان تامین اجتماعی، شرکت نفت، اداره غله و نمایندگانی از کامیونداران برای حل مشکلاتشان چاره اندیشی خواهد شد.

در استان گلستان ۸ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری فعالیت می‌کنند و چرخ زندگی حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ راننده با حرکت چرخ‌های کامیون هایشان می چرخد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار