هشدارها در خصوص تندروی فرماندار گرگان درست بود

کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند چون صفوی نمی خواهد در ادامه کار در ساخت پارک موزه همکاری کند از همین الان ساز مخالف می زند تا دیگر کسی روی او حساب باز نکند .

ماجراجویی صفوی در آغاز راه فرمانداری گرگان / پارک موزه دفاع مقدس گلستان راه آمده را باز نمی گردد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ همانطور که پیش بینی ها قبل از انتصاب ابوالقاسم صفوی به عنوان فرماندار گرگان از تندروی ها و مخالفت وی با برخی طرح های ارزشی و فرهنگی در راستای نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می داد ، این امر خیلی زود رخ نمایی کرد .

صفوی که هنوز جوهر امضاء حکم فرمانداری اش خشک نشده و چند صباحی از تکیه زدنش بر اریکه قدرت مرکز استان نمی گذرد ، بدون اینکه تمرکزی بر روی مسائل و مشکلات عدیده و اصلی شهر گرگان و تمایلی برای حل آنها داشته باشد ، مستقیما انگشت خود را بر روی تپه نورالشهدا گذاشت و گفت هیچ نیازی نیست در این مکان مرکز فرهنگی دفاع مقدس ساخته شود .

1221

البته این حرف جدید نیست و دوستان هم حزبی و سیاسی آقای صفوی ده سال است که از این دست سخنان بر زبان می رانند منتهی با فرماندار شدن او می خواهند عقده های خود را بر سر این مرکز فرهنگی خالی کنند .

این مرکز ده سال پیش با پیشنهاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان و بعد از تدفین هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس جهت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس که مطالبه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در 32 استان کشور جهت راه اندازی موزه دفاع مقدس و انتقال گنجینه فراموش نشدنی این دوران به نسل های آتی بوده است ، در حال ساخت می باشد .

پیشکسوتان زحمتکش

حاج غلامرضا صادقی مقدم و محمد اتراچالی دو تن از سرداران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان گلستان و از مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بودند که طی این سالها بعد از زحمات زیاد و تحمل مشقات و نامرادیهای فراوان رخ در نقاب خاک کشیدند .

5225

بعد از آن سید ابوالحسن میرکریمی ( پسر عمه استاندار فعلی) ، عباس حسن نیا و سرهنگ جمشیدی مدیر کل این نهاد که متولی ساخت پارک موزه را بر عهده داشتند ، بوده و بخش هایی از کار را پیش بردند .

یادمان زیبای هشت شهید گمنام دفاع مقدس استان گلستان صحنه بی بدیل  تیزرهای تلویزیونی و جلوه تمام نمای هنر ایرانی هنگام ربنای شبکه گلستان بوده که مرهون زحمات مدیران این نهاد ، سپاه پاسداران ، لشکر 30 ، بنیاد شهید ، شهرداری گرگان و خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان می باشد . این یادمان در سال 89 به دستان توانمند پدر سردار شهید صادق مکتبی کلنگ زنی شده بود .

زخم هایی کاری تر از دوران جنگ

حواشی این مکان سالها مثل غده چرکینی بر بدن رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سنگینی می کرد، بطوریکه برخی از آنها به دلیل ایستادگی در مقابل فشارها در پیچ و خم دادگاه ها گرفتار شده و دچار مشقتهای فراوان در طول زندگی شدند ، دردهایی که به گفته برخی از انها سخت تر از زخم های جنگ بود .

چند سالی است که این مکان تبدیل به مرکز فرهنگی و اقدامات مذهبی مردم گرگان شده و به مناسبتهای مختلف تجمعات هیئت ها ، تجمع مدافعان حرم و مراسم احیا شب قدر با حضور خیل دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت در این مکان برگزار می شود .

IMG 0098

 اندک بازماندگان دوران دفاع مقدس گلستان تپه نورالشهدا را بهترین مکان برای آرامش خود می دانند

بخش اصلی سازه مرکز فرهنگی تا 30 درصد پیشرفت داشته و قرارگاه هماهنگی و فرهنگی این مرکز با طرح چوب و به شکل زیبایی توسط مرحوم محمد اتراچالی بنیانگذاری شده که امروز بر تارک آن نام این رزمنده پرافتخار دوران دفاع مقدس و عضو اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا دیده می شود .

جواب دندان شکن امیر خمر فرمانده لشکر 30

همه آنچه را گفتیم فقط بخش هایی از زحماتی بود که طی ده سال گذشته برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان کشیده شد و این راهی نورانی بود که طی این سالها طی شد ، حال فرماندار جدیدالورود گرگان سخن از توقف ساخت این مرکز و انتقال آن به جایی دیگر را می زند ، حرفی که طی این سالها بارها تکرار شد اما راه به جایی نبرد .

در مقطعی با بی شرمی هر چه تمام تر شهدا و موزه دفاع مقدس را به بیابانهای جاده آق قلا حواله دادند و گفتند آنجا زمین زیاد است ، بروید هر کاری دوست دارید بکنید ، در مقطعی دیگر سراغ پادگان لشکر 30 گرگان رفتند ، چون امیر خمر فرمانده این لشکر پرافتخار مستقیما به زیاده خواهان باج نمی داد ، فکر می کردند با طرح کردن موضوع پارک موزه دفاع مقدس می توانند امیر خمر را راضی کنند اما با جواب کوبنده و دندان شکن او مواجه شدند .

سخنان حاشیه ساز فرماندار تازه کار گرگان

هفته گذشته شورای حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استانداری گلستان تشکیل جلسه داد اما نکته جالب این جلسه سخنان حاشیه ساز و خارج از چهارچوب فرماندار گرگان بود که حاضران را متاثر ساخت .

صفوی بدون اشاره به زحماتی که طی این سالها کشیده شد گفت که باید عملیات ساخت مرکز فرهنگی متوقف و به جایی دیگر برده شود ، بدون اینکه به مکان جدید اشاره کند .

این سخنان نسنجیده و بودار که می توان عقبه آن را در افکار سیاسی هم حزبی های فرماندار جستجو کرد ، باعث واکنش های رزمندگان و خصوصا نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان گلستان شد .

8778

س – ک در جواب صفوی گفت : این که دنبال مکان جدیدی باشید اشکال ندارد و اتفاقا خیلی هم خوب است چند مکان برای تبیین ارزشهای دفاع مقدس داشته باشیم اما مکان فعلی خوب بوده و نمی توان منکر اقدامات انجام شده شد ، در این مکان هشت شهید گمنام دفن هستند و نمی شود همین طوری شهدا را جابجا کرد و یا ترکیب جاافتاده فعلی را دست زد.

ترک جلسه توسط فرماندار حاشیه ساز

گویا صفوی که از دست رزمندگان ناراحت بود جلسه را ترک کرد اما باید به این فرماندار تازه کار گفت که اگر می خواهد با این حاشیه سازی ها نامش در رسانه ها برجسته شود و برای خودش جایگاهی دست و پا کند که به کاهدان زده است و اگر هم می خواهد در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت ایستادگی کند که باید بداند دارد با دم شیر بازی می کند و ممکن است این کار تبعاتی ناگواری برای جایگاهش و شهر گرگان داشته باشد ، او دنبال ماجراجویی نباشد و برود مسائل اصلی و دغدغه های مردم شهر گرگان را احصاء و حل و فصل نماید که یکی دوتا نیست .

2442

صفوی فرماندار سیاسی گرگان و دستور توقف ساخت پارک موزه دفاع مقدس گلستان

البته کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند چون صفوی نمی خواهد در ادامه کار در ساخت پارک موزه همکاری کند از همین الان ساز مخالف می زند تا دیگر کسی روی او حساب باز نکند .

صفوی به این هم بسنده نکرد و روز گذشته به قدسیه آبشناس معاون جدید عمرانی خود دستور داد به تپه نورالشهدا برود و در خصوص حرفهایی که زده ، بررسی هایی داشته باشد .

دلیل عقب ماندگی استان گلستان

این در حالیست که استانهای دیگر با همکاری استانداران مراکز فرهنگی خود را ساخته اند و بهمن ماه گذشته با حضور روحانی رئیس جمهور 12 استان با هم افتتاح شدند  ولی گلستان هنوز اندر خم یک کوچه هست .... همانطور که در سایر زمینه ها هم از استانهای دیگر عقب افتادیم ؛ دلیلش هم حضور مدیران سیاسی و فرماندار تندرویی چون صفوی است که فقط به خواسته های جناح خود فکر می کنند .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار