رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: به عقیده من تغییر کاربری فرهنگسرا به مجتمع فرهنگی –تفریحی- تجاری- اداری بزرگترین اشتباهی بود که شکل گرفت و مردم شهرستان گرگان را از یک جایگاه بزرگ محروم کرد.

تغییر کاربری فرهنگسرا گرگان به مجتمع تجاری، اشتباه بزرگ که شکل گرفت
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عدم وجود فرهنگسرا در سال 1385 در مرکز گلستان به عنوان یکی از نیازهای اساسی در استان گلستان معرفی شده بود و به همین خاطر احداث فرهنگسرایی با ظرفیت بیش از 2 هزار صندلی برای این خلا پیش‌بینی شد.

در سال 1385 کلنگ این فرهنگسرا در مرکز استان گلستان زده شد ولی متاسفانه بعد از یک سال، روند ساخت این فرهنگسرا آن طوری که باید پیش نرفت و مسائل متعددی از سوی مسوولان متولی از قبیل نبود اعتبار کافی و نقدینگی برای ساخت فرهنگسرا مطرح شد.

فرهنگسرایی که قرار بود 12 سال گذشته در شهرستان گرگان افتتاح شود به محلی برای مجموعه‌ای فرهنگی – تجاری – اداری -تفریحی تبدیل شد در حقیقت با تغییر کاربری قرار شد که این فعالیت ادامه پیدا کند.

اکنون در سال 1397 هستیم و بعد از 12 سال همچنان این فرهنگسرا بلاتکلیف مانده است و البته با تغییر کاربری که صورت گرفت این فرهنگسرا نیز همچنان بلاتکلیف رها شده است.

در این راستا گفت و گویی خواندنی با محمدابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان صورت گرفت که خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

*فارس: استارت فرهنگسرایی که قرار بود 12 سال گذشته در مرکز گلستان زده شود اکنون در چه مرحله‌ای است؟ چه میزان اعتبار برای این فرهنگسرا هزینه شد؟

جرجانی: کلنگ فرهنگسرا از مهرماه سال 1385 در شهرستان گرگان زده شد بعد از تالار فخرالدین اسعد گرگانی با گنجایش بسیار کمی که داشت ایجاد یک فرهنگسرا در این شهرستان امید آن را داشتیم که اجتماعات مردم در سالن بزرگتر و در خور شان مردم شهرستان گرگان برگزار شود.

استارت ایجاد یک فرهنگسرا در سال 1385 زده شد و اعتبارات دولتی بالغ بر 400 میلیون تومان الی 500 میلیون تومان در آن زمان پرداخت شد و کار به خوبی در حال پیشرفت بود و قرار بود به مدت سه سال این فرهنگسرا آماده بهره‌برداری شود.

فارس: چرا فرهنگسرایی که قرار بود در مرکز گلستان افتتاح شود به مکانی تفریحی –تجاری تغییر کاربری داد؟

جرجانی: به عقیده من تغییر کاربری فرهنگسرا به مجتمع فرهنگی –تفریحی- تجاری- اداری بزرگترین اشتباهی بود که شکل گرفت و مردم شهرستان گرگان را از یک جایگاه بزرگ محروم کرد.

متاسفانه در سال 1389 این فرهنگسرا به مجتمع تفریحی و تجاری و فرهنگی تغییر کاربری پیدا کرد و شهرداری برای درآمدهای پایدار خودش می‌تواند برنامه‌ریزی‌های دیگری را انجام دهد و فعالیت‌های تجاری را در مکان‌های دیگری ایجاد کند نه در مکانی که نزدیک هتل ورودی شهرستان گرگان است.

باید تکلیف این مجتمع تجاری و فرهنگی مشخص شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است در سال 1393 شهردار وقت مجددا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادند این مجتمع را تحت عنوان مجتمع فرهنگی – تجاری تصویب شد.

سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری به این مکان انتقال پیدا کند و مجددا مورد مناقصه کشوری قرار گرفت که شرکت تلاشگران که یک شرکت بومی استان گلستان است برنده مناقصه شد و مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان کار خود را آغاز کرد.

در آبان ماه سال 1395 این مجتمع به صورت موقت تمام شد و به دلیل یک موضوع مبلغی حدود 1میلیون و 800 تومان مازاد بر مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون تومان تحت عنوان افزایش پیش قرارداد صورت گرفت./فارس

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

  • لطفا منتشر شود
    0

    "چرا طرح ارتقاء رتبه شهرداری گرگان به درجه ۱۱ پیگیری نمی شود؟؟؟"

    🔹شهرداری گرگان جزء باسابقه ترین شهرداری های کشور بوده و علیرغم قدمت تاسیس آن در سال ۱۳۰۴ و همچنین اهمیت شهر گرگان از نظر موقعیت، جمعیت و سایر فاکتورها همچنان رتبه ۱۰ محسوب می شود!

    🔹این درحالیست که امروزه رتبه اکثر مراکز استانها و شهرهای همتراز گرگان، با همت و تلاش مسئولان و نمایندگان خود به درجه ۱۱ ارتقاء یافته و به واسطه همین موضوع گام های مهمی را در جهت توسعه و آبادانی شهرهای خود برداشته اند.

    🔹درجه شهرداری ها بر مبنای امکانات، اعضا، درآمد و امثال آن تعیین می شود، لذا بالاترین درجه (۱۲) به شهرداریهای شیراز، تبریز، مشهد و اصفهان تعلق گرفته است، جمعیت این کلان شهرها بیش از یک میلیون نفر میباشد. همچنین سایر شهرهای بالای ۳۰۰ هزارنفر که اکثرا مراکز استانها را شامل می شود دارای درجه ۱۱ هستند.

    🔹بنابر قانون، شهرداری های کشور به ۱۲ درجه تقسیم بندی شده اند و درجه‌بندی شهرداری‌ها ملاک عمل برای تعیین نمودار سازمانی، پست‌های اداری، تعداد معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها، ادارات، حدنصاب معاملاتی، شرایط احراز سمت شهردار و دریافت اعتبارات ملی قرار می‌گیرید و همچنین بر اساس این قانون شهری که به درجه ۱۱ ارتقا یابد می تواند از مزایای کلان شهرها بهره‌مند شود.

    ❗️بعنوان نمونه شهر ساری که از نظر جمعیت و سایر شاخص ها هم مانند گرگان بود، از حدود ۵ سال گذشته با ارتقاء رتبه شهرداری خود به ۱۱ توانست در بسیاری از فاکتورهای توسعه ایی از گرگان جلو بیافتد، بطوری که اشتباها در این شهر اعلام کردند ارتقاء رتبه یعنی کلانشهر شدن!!! و همین امر باعث تاثیرات مثبت مادی و معنوی برای این شهر شد و امروزه مشاهده می کنیم این شهر در بیشتر مؤلفه های خدماتی، آموزشی، درمانی، رفاهی، عمرانی و .... چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی جزء ۱۰ شهر اول ایران محسوب می شود...

    ⁉️ از طرفی بودجه مصوب شهرداری شهر ساری در حال حاضر ( و سه سال گذشته) بیش از ۲ برابر گرگان می باشد در حالیکه که قبل از ارتقاء درجه شهرداری ساری و زمانیکه رتبه ۱۰ محسوب می شد، بودجه آن حتی گاهی کمتر از شهرداری گرگان بوده است... و چرا گرگان نباید شاهد این جهش در افزایش بودجه شهری خود باشد؟

    ‼️مردم و مسئولان محترم گرگان توجه داشته باشند هر چه درجه شهرداری یک شهر بالاتر باشد از بودجه‌ی و توجهات بیشتری در کشور برخوردار خواهد بود و امکان اجرای طرح های عمرانی بزرگ نیز فراهم تر خواهد شد و امیدواریم با ارتقاء رتبه شهرداری شهر گرگان به درجه ۱۱ شاهد آن باشیم که گرگان نیز از پیشرفت و توسعه شهری در حد کلان شهرهای ایران برخوردار باشد.

    ✔️لازم به ذکر است طرح ارتقاء درجه شهرداری گرگان از سال ۹۳ در دست اقدام بوده اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده و این امر مبارک محقق نخواهد شد مگر با تلاش و پیگیری عزیزان شورای شهر، شهردار پرتلاش، فرماندار محترم، مجموعه استانداری، نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی و سایر بزرگان و دلسوزان این دیار کهن...

  • منتشر شود...
    0

    عکس مربوط به متن فوق

    http://www.p30up.ir/uploads/f884152.jpg

آخرین اخبار