استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: ما در استان‌های شمالی به دلیل داشتن امکانات و ظرفیت‌های خوب، در عرصه صرفه‌جویی خیلی کم فروغ بوده‌ایم.

استان های شمالی در مصرف بهینه آب کم فروغ بوده اند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدمناف هاشمی در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۹۷، اظهار کرد: شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند در تمام موضوعات با هم متحد و همدل‌ باشیم.

وی با اشاره به این که دستگاه های اجرایی موظفند برنامه هایی در راستای پیشگیری ارائه کنند، افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی زمینه ساز پیشگیری از وقوع جرم است.

هاشمی گفت: بحران‌هایی که در این ایام در کشور به وجود آمد براساس بی‌تدبیری‌ها بوده و می‌توانیم به سمتی پیش برویم که این تهدیدات و بی تدبیری ها را دور زد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: امنیت یک نعمت الهی برای مردم است و اگر جرمی در جامعه رخ دهد، امنیت خدشه دار می شود.

هاشمی با بیان این که وحدت در حل مشکلات تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای صحیح قوانین و الگوی جامعه هستند و ما باید بتوانیم تغییر رویکرد در جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان این که اگر مردم به مسئولان اعتماد کنند جامعه سالمی خواهیم داشت، یادآور شد: ما باید به مردم اعتماد کرده و آنها را از خودمان بدانیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: پدیده جرم امروزه یکی از مشکلات و معضلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده، به طوری که جرم نه تنها به قربانیان مستقیم خود بلکه به سایر افراد جامعه هم زیان وارد می سازد.

وی افزود: از موارد مهم در بحث پیشگیری استفاده از ظرفیت های مردمی، روحانیت، بسیج، شوراها، دهیاران و غیره است و باید با برنامه ریزی مناسب این مهم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: اما همه چیز در استان پول نیست و بسیاری از مباحث در حوزه جرائم و پیشگیری از جرائم با تدابیر امکان‌پذیر است و نیازی به پول و بودجه هم ندارد.

هاشمی با اشاره به این که باید آسیب‌ها را برجسته کرد و به سمت حل آن معضل و مشکل پیش برویم افزود: نسبت به همه معضلات نمی‌توان اقدامات قضایی و انتظامی داشت بلکه باید به سمت پیشگیری و فرهنگ‌سازی هم پیش رفت.

وی خاطرنشان کرد: ما در استان‌های شمالی به دلیل داشتن امکانات و ظرفیت‌های خوب، در عرصه صرفه‌جویی خیلی کم فروغ بوده‌ایم اما در استان های دیگر از جمله یزد مردم خیلی مقاوم‌تر نسبت به مشکلات هستند و صرفه‌جویی را با دقت بیشتری اجرا می‌کنند.

استاندار گلستان تاکید کرد: بحران آب برای ما یک فرصت است تا از این نعمت به خوبی استفاده کنیم و صرفه‌جویی در استان را فرهنگ‌سازی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار