حامد عجم:

از دیگر مشکلات رو در رو با مجلس دهم وضعیت اقتصادی نامطلوب کشور است. اکنون که در آستانه بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق قرار داریم از یک سو شاهد عدم تحقق بودجه سال جاری هستیم و از سوی دیگر تنها امیدواری دولت درآمد قیمت نفت با چهل دلار است.

وضعیت اقتصادی نامطلوب کشور، یکی از مشکلات مجلس دهم است/ تبلیغات بیگانگان درباره برجام، در تفکرات جامعه دخالت داشت

حامد عجم، فعال سیاسی شهرستان آزادشهر، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، گفت: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند سال 1394، این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کرد. مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر در بیانات متعدد با دعوت از مردم و فعالان سیاسی برای حضور در انتخابات، حتی کسانی که به نظام اسلامی نیز معتقد نبوده و دل در گرو اعتلای ایران دارند، ‌زمینه‌‌ساز اصلی این حضور پرشور بودند و البته شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز با اتخاذ تمهیدات لازم مقدمات آن را فراهم کردند.

وی ادامه داد: انتخابات اخیر به لحاظ حضور همه فعالان سیاسی در عرصه رقابت‌ها و شکل‌گیری رقابتی تنگاتنگ میان جریان‌های مطرح سیاسی، در زمره انتخابات منحصر به فرد تاریخ کشور بود. مجلس دهم دستخوش تغییرات جدی شده که بیش از یکصد و نود نفر از نمایندگان دوره قبل موفق به ورود به بهارستان نشدند.

عجم با اشاره به رقابت تنگاتنگ احزاب در این انتخابات افزود: در حالیکه هنوز تکلیف ۶۹ حوزه انتخابیه در کشور مشخص نشده تا کنون تعداد اصولگرایان بیشتر از اصلاحات بود و باید دید کشمکش های موجود بین اصولگرایان و اصلاحات و مستقل در خصوص ریاست مجلس و سهم خواهی از هیئت رئیسه مجلس به نفع چه گروهی خواهد بود.

وی با بیان این که مجلس دهم همانند مجلس نهم  ممکن است با تغییر دولت مواجه شود، گفت: در مجلس جدید چهره های بسیاری از متنفذین و وابستگان سببی و نسبی به دولت دیده می شود که نشان دهنده خیز دولت برای انتخابات سال ۹۶ است که این انگیزه می تواند عملکرد مجلسیان را تحت شعاع خود قرار دهد.

 

 حامد عجم انتخابات

 

فعال سیاسی شهرستان آزادشهر، با اعتقاد به این که از دیگر مشکلات رو در رو با مجلس دهم وضعیت اقتصادی نامطلوب کشور است، عنوان کرد: اکنون که در آستانه بررسی بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق قرار داریم از یک سو شاهد عدم تحقق بودجه سال جاری هستیم و از سوی دیگر تنها امیدواری دولت درآمد قیمت نفت با چهل دلار است.

حامد عجم ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم برخلاف دیگر انتخابات مجلس گذشته شاهد نوعی انتخاب سیاسی بودیم. از یک سو تفکر حاکم بر جامعه مردم را به سمت حمایت از دولت و سیاست های خارجی دولت سوق می داد و از سوی دیگر اصلاح طلبان که شیرینی اتحاد خود در انتخابات ۹۲را فراموش نکرده اند، سعی در انتخاب گزینه های نزدیک به دولت و از جنس اصلاحات شدند. در تهران لیست اصلاحات بیشترین رای را آورد اما در کل کشور نتوانستند موفقیت چشم گیری داشته باشند.

وی اظهار کرد: تجزیه و تحلیل های منطقی ، علمی و اجرایی برجام توسط نمایندگان در مجلس توانست موجی در میان حامیان دولت ایجاد کرده و نمایندگان را مقابل تایید برجام قرار دهد. در صورتی که با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری و اجرای برجام پس از رعایت شرایط توسط معظم له و اجرای عجولانه اقدامات ایرانی و تغییر کاربری سایت های اتمی و ... متاسفانه شاهد عدم تعهدات طرفین مقابل هستیم. این مشکلات بوجود آمده  امروز در خصوص اجرای برجام را نمایندگان مجلس نهم پیش بینی کرده بودند. این مجلس را می توان مجلسی نامید که بیشترین همکاری را با دولتمردان داشت.

 

 حامد عجم انتخابات2

 

فعال سیاسی شهرستان آزادشهر درباره نفوذ دشمن در انتخابات گذشته عنوان کرد: قطعا بیگانگان همیشه بدنبال نفوذ در تمامی موضوعات مهم کشور ایران علی الخصوص انتخابات هستند. همزمان با انتخابات مجلس، انتخابات خبرگان هم از اهمیت بالایی برخوردار بود. به نظر بنده تبلیغات بیگانگان در خصوص برجام و پسا برجام توانست بصورت غیرمستقیم در تغییر تفکرات جامعه دخالت کند. امیدواریم که در مجلس دهم شاهد موفقیت های این عزیزان باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار