مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش تولید مرغ در استان خبر داد و گفت: قیمت مرغ برای نزدیک شدن به قیمت جهانی افزایش خواهد یافت.

افزایش تولید مرغ در گلستان/ قیمت مرغ برای نزدیک شدن به قیمت جهانی افزایش می‌یابد

 به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی هلاکو صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرغ در استان اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از 78 هزار تن تولید گوشت مرغ و بیش از 11 هزار تن تولید تخم مرغ در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته در تولید گوشت مرغ 14 درصد و در تولید تخم مرغ چهار درصد افزایش تولید را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در تولید جوجه گوشتی نیز 44 درصد افزایش تولید داشتیم و بیش از 40 میلیون جوجه یک روزه تولید کردیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان افزود: سال گذشته گلستان با 215 هزار تن تولید گوشت سفید رتبه دوم تولید مرغ در کشور را به خود اختصاص داد.

هلاکو با بیان اینکه در صنعت طیور مشکلات مربوط به تهیه نهاده‌های دامی وجود دارد خاطرنشان کرد: با این وجود شاهد تولید خوبی در استان بودیم.

وی در خصوص علت افزایش قیمت مرغ گفت: قیمت یک کیلو مرغ طبق تصویب اتحادیه اروپا 1/86 یورو یعنی معادل 9 هزار و 500 تومان می‌باشد با این تفاوت که نهاده‌های دامی به کشورهای اروپایی نزدیک‌تر است بنابراین مرغ با قیمت بالاتری در کشور ما تولید می‌شود.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: قیمت مرغ به سمت قیمت‌های جهانی نزدیک‌تر می‌شود و برای تداوم تولید در سال‌های آینده باید قیمت مرغ واقعی شود.

هلاکو ادامه داد: گرمای بی‌سابقه در کشور موجب کاهش تولید مرغ و افزایش قیمت آن شد هم چنین رشد قیمت نهاده‌های دامی قبل از نوسانات نرخ ارز بر افزایش قیمت مرغ تأثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه صنعت طیور، صنعت اول گلستان محسوب می‌شود، گفت: 18 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت طیور استان انجام و حدود 15 هزار اشتغال ایجاد شده است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان ابراز کرد: قیمت‌ها تابعی از عرضه و تقاضا هستند با این وجود پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده شاهد کاهش نسبی قیمت مرغ باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار