رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان:

رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان از شکل گیری اندیشکده های تخصصی مسئله محور برای نخستین بار در کشور دراستان خبر داد.

عضویت ۱۱۰۰ استاد در سازمان بسیج رسانه/ اندیشکده های تخصصی مسئله محور در گلستان تشکیل شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان  گفت: سازمان بسیج جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هر دانشگاهی باید از سازمان بسیج اساتید برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه 18 دانشگاه استان اعم از دولتی، پیام نور، غیردولتی و آزاد دارای کانون بسیج اساتید است، افزود: از سه هزار و 300 عضو هیئت علمی در استان، یک هزار و 100 نفر عضو سازمان بسیج اساتید هستند و تا پایان سال به 50 درصد خواهند رسید.

منتظری با اشاره به رویکرد جدی سازمان در سال جاری، تصریح کرد: مسئله محوری یکی از رویکردهای جدی سازمان بسیج اساتید در استان است که هر دانشگاهی باید تلاش کند به یکی از نیازهای اصلی شهرستانی خودش در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ دهد. در سال جاری نیز حدود 16 مسئله در دستور کار کانون های دانشگاهی قرار گرفت.

وی، مسجد محوری را از دیگر رویکردهای سازمان بسیج اساتید بیان کرد و اظهارداشت: اعتقاد ما بر این است که مسجد، محل حضور نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. در این طرح از از ظرفیت استادان برای افزایش جاذبه مسجد و پاسخگویی به نیازهای نمازگزاران استفاده می شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان از شکل گیری اندیشکده های تخصصی مسئله محور برای نخستین بار در کشور دراستان خبر داد و گفت: در این اندیشکده مصوب شده که یک اندیشکده زیست بوم با هدف رسیدگی به مشکلات محیط زیست، آبزیان دریای خزر و آلاینده ها و اندیشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگ اقوام تشکیل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار