فرماندار شهرستان ترکمن:

فرماندار شهرستان ترکمن گفت: کشتی توریستی کروز برای توسعه گردشگری آشوراده خریداری می‌شود.

کشتی توریستی کروز برای توسعه گردشگری آشوراده خریداری می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، الیاس هیوه چی گفت: هم‌زمان با سفر محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان ترکمن و بازدید از سواحل بندرترکمن فرصت مغتنمی برای پیگیری کسب مجوزهای انتقال کشتی گردشگری، تفریحی و مسافربری کروز به آب‌های خزر پیش آمد و از وی برای تسهیل بهره‌برداری از این کشتی در اسکله و بندر ترکمن درخواست شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از کشتی مسافربری کروز در بندرترکمن بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت مستقیم و غیرمستقیم درپی دارد.

هیوه چی افزود: کشتی گردشگری و مسافربری کروز دارای ۵ طبقه و ۱۸۰ سوئیت و سالن اجتماعات و بخش‌های مختلف تفریحی، همچنین هفت فروند قایق برای نقل‌وانتقال مسافران در آب‌های کم‌عمق است.

وی  گفت: هم‌اکنون این کشتی در آب‌های ترکیه است و جهت استقرار در آشوراده باید از رودخانه بزرگ ولگا انتقال یابد.

فرماندار شهرستان ترکمن با اشاره به بافت متنوع فرهنگی اقوام ساکن در شهرستان ترکمن گفت: وجود بافت فرهنگ کهن ترکمن و سایر اقوام در این شهرستان فرصت خوبی برای جذب گردشگران و توسعه صنایع توریسم و صنایع‌دستی در این شهرستان است وراه‌اندازی کشتی مسافربری و گردشگری کروز در آب‌های بندرترکمنمی‌تواند تبادلات تجاری و اقتصادی خوبی را با کشورهای دوست همسایه همچون آذربایجان، ترکمنستان و روسیه را برای ما ایجاد کند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار