مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش از یکهزار نفر در قالب طرح کارورزی جذب بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های تولید و برخی صنوف شده‌اند.

جذب ۱۰۰۰ کارورز در کارگاه‌های تولیدی استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی عصر دیروز  در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اجرای طرح کارورزی در استان گلستان اظهارداشت: بیش از یکهزار نفر در قالب طرح کارورزی جذب بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند که عمده این افراد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی افزود: دولت در این طرح به مدت 2 سال حق بیمه کارورزان را به صورت رایگان پرداخت می‌کند. این موضوع موجب استقبال کارفرمایان از طرح کارورزی و استفاده از توان جوانان تحصیل کرده استان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان درباره طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار هم گفت: این طرح برای افراد رده سنی 18 تا 22 سال اجرا می‌شود.علاقه‌مندان می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با برخی کارگاه‌ها منعقد شده، در قالب استاد شاگردی کار کرده و مهارت کسب کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان از ترس مسائل بیمه‌ای خیلی رغبت به مشارکت در اینگونه طرح‌ها را نداشتند اما دولتکارفرمایانی که در این طرح مشارکت دارند را به مدت 2 سال از پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی معاف کرده است.

مازندرانی با بیان اینکه تعهد استان در این طرح یکهزار و 200  نفر است، اظهارداشت: تاکنون حدود 500 نفر در قالب اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی و برخی صنوف مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی، افرادی که در طرح استاد شاگردی جذب کارگاه‌های تولیدی می‌شوند، از سوی دولت تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعاونی‌های استان نیز در این طرح بیش از 30 نفر نیرو جذب کرده‌اند که عملکرد نسبتا خوبی بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار