مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی در مناطق مرزی استان، کارگروه ویژه در این مناطق تشکیل می شود.

کارگروه مناطق مرزی در آموزش و پرورش گلستان تشکیل می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری راد، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تنوع شرایط جغرافیایی، سیاسی و قومیت های مختلف در مناطق مرزی، مقرر شده تا کارگروهی ویژه در رابطه با مسائل این مناطق مانند فضا، مسائل آموزشی، مسائل پرورشی، مسائل فرهنگی و غیره به صورت مجزا و با یک کار کارشناسی تشکیل شود.

وی افزود: این کارگروه در ذیل شورای آموزش و پرورش استان فعالیت خواهد کرد و ما در آن از حضور فرمانداران شهرستان های مرزی بهره خواهیم بود.

گوهری راد با بیان این که این شورا در ۱۶ استان کشور تشکیل خواهد شد، ادامه داد: تلاش می کنیم تا در مناطق مرزی از لحاظ مسائل آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم و با توجه به این که بیشتر مناطق مرزی و روستاهای مرزی به نوعی محروم تر از سایر بخش های هستند، این کار ضرورت دارد.

اهداف کارگروه

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: از اهداف اصلی این طرح ارتقاء کیفیت آموزشی مناطق مرزی و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، حفظ و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی، حمایت معنوی و رفع تهدیدات امنیتی مرزنشینان، توانمندسازی منابع انسانی، تقویت و توسعه نظام مند منابع مالی کاربردی آموزش و پرورش و توسعه مشارکت های درون و برون سازمانی و افزایش نقش خانواده‌ها جهت تقویت انسجام اسلامی و وحدت ملی است.

وی گفت: این امر نیازمند اقدامات اجرایی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و سمن ها در برنامه های آموزش و پرورش مناطق مرزی است و برای این امر طراحی سامانه جامع مناطق مرزی ضرورت دارد.

گوهری راد خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های صنفی و انجمن های علمی معلمان، تهیه برنامه های مکمل و فوق برنامه ویژه مناطق مرزی، تشکیل تعاونی های دانش آموزی، افزایش مراکز پیش دبستانی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تقریب مذاهب و اقوام، توزیع عادلانه سرانه های دانش آموزی برای مناطق مرزی، توسعه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی و به کارگیری معلمان چند مهارتی در دستور کار قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار