مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح هادی ویژه بافت تاریخی و سنتی در ۵ روستای استان در حال اجرا بوده و برای ۵ روستای هدف گردشگری نیز طرح هادی بافت باارزش تهیه شده است.

 طرح هادی در ۵ روستای هدف گردشگری استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاها موجب ساماندهی فضای کالبدی و قانونمند شدن ساخت و سازها می‌شود، اظهارداشت: برخی از روستاها دارای بافت‌های تاریخی و ارزشمند هستند که سالانه برای حدود 50 روستا در سطح کشور طرح هادی تهیه و اجرا می‌شود.

وی افزود: در روستاهای دارای بافت تاریخی و سنتی استان گلستان هم طرح هادی به اجرا درآمده است. در روستای فارسیان با صرف هزینه 1.5 میلیارد تومانی طرح هادی اجرا و تحویل دهیاری شد اما وضعیت نگهداری آن مطلوب نیست.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: طرح هادی بافت تاریخی و سنتی در روستاهای شاهکوه سفلی، قلعه قافه، ساسنگ و سرکلاته در حال اجرا است. حفظ ویژگی‌های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری روستاها از مهم‌ترین موضوعاتی است که در تهیه و اجرای طرح هادی مورد توجه قرار دارد.

زمانی‌نژاد با اشاره به وجود بیش از 40 روستای هدف گردشگری در استان افزود: تهیه و اجرای طرح هادی متناسب با ویژگی‌های گردشگری بخشی از این روستاها در دستور کار قرار گرفته است. طرح هادی بافت ارزشمند برای روستاهای افراتخته، چه‌جا، چینو، رادکان و بنفش‌تپه تهیه شده و در صورت تخصیص اعتبار اجرای آن آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: در این روستاها افزون‌بر تسهیلات ساخت مسکن روستایی که 25 میلیون تومان است، در صورت تمایل روستاییان برای ساخت نمای سنتی منازل مسکونی، مبلغ 3 میلیون تومان هم کمک بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار