استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی نه تنها در استان گلستان بلکه در کشور دارای مشکلاتی است، گفت: مسیر پیشرفت جوامع و انسان ها از طریق کتاب و کتابخوانی می تواند رخ دهد.

کتاب خورشید روشنگری جوامع انسانی/ مسیر پیشرفت جوامع از طریق کتاب و کتابخوانی رخ می دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مناف هاشمی، امروز در همایش بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: قرآن و نهج البلاغه بهترین کتابی است که در دین و فرهنگ ما سرآمد همه کتاب ها است.

وی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی نه تنها در استان گلستان بلکه در کشور دارای مشکلاتی است، افزود: مسیر پیشرفت جوامع و انسان ها از طریق کتاب و کتابخوانی می تواند رخ دهد.

استاندار گلستان تصریح کرد: خورشید روشنگری جوامع انسانی می تواند کتاب باشد و چرا نتوانستیم در سبد خانواده مردم و مسائلی که در زندگی داریم این را هم برای آنها جایگاهی تعریف کنیم و این مسئله باید در کشور اصلاح شود و نیاز به قوانین جدید و فرهنگ ها و آموزش متفاوت دارد.

وی ادامه داد: باید علت ورود پیدا نکردن خیرین در حوزه کتابخوانی را بررسی کنیم تا ثمرات و برکات آن شامل بخش کتابخوانی نیز شود.

هاشمی تاکید کرد: باید همه حوزه های ستادی، نمایندگان مجلس و مسئولان سازو کاری را ایجاد کنند تا بتوان برای بالا بردن سرانه مطالعه اقدامی صورت گیرد.

وی با اشاره به حوزه توسعه ای استان نیز گفت: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبارات توسعه ای در استان توزیع شده است و با تمامی سختی ها در استان بیش از 30 تا 50 واحد تولیدی احیا شد.

استاندار گلستان اظهارداشت: به دلیل همدل و همسو بودن و پتانسیل استانی در استان اقبال در حوزه صنعت، معدن و گردشگری بالاست و در حوزه گردشگری در حال حاضر 80 مورد بوم گردی در دست اجراست که 40 مورد آن افتتاح شده است.

وی افزود: تا دو تا سه ماه آینده نیز بیش از 150 مورد بوم گردی در استان ظرفیت سازی خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: انقلاب، اسلام و کشور ما یک کشور فرهنگی، دینی و اسلامی است و این مسئله برای خیلی از جوامع و دولت ها قابل تحمل نیست و اقدامات دو ماهه گذشته نشان از سربلندی و بالا بودن پرچم کشور است.

وی گفت: دشمنان به دنبال این هستند تا ما امیدمان را از دست دهیم اما از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم کرد.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار