استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان این که از ۳۰ هزار شغل که تعهد کرده بودیم ۵۲ درصد آن محقق شده است، گفت: گلستان در پرداخت رفع موانع تولید در سال ۹۷ رتبه دوم را در کشور دارد.

۵۲ درصد اشتغال تعهده شده محقق شد/رتبه ۲ در پرداخت رفع موانع تولید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمناف هاشمی، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: جنگ اقتصادی بر کشور حاکم است اما با وحدتی که بین مردم و مسئولان و سران قوا وجود دارد توانستیم گزارشات امیدبخشی را ارائه دهیم.

وی افزود: مردم ما در شرایط بد اقتصادی به سر می برند اما باید درک کنیم که شرایط کشور عادی نیست. باید با اتکا به نیروهای بومی مشکلات را برطرف کنیم.

هاشمی ادامه داد: با توجه به قومیت های مختلف در استان اما امنیت عالی داریم که این امنیت زمینه ساز مباحث اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و کشاورزی است.

 

۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آسیب های اجتماعی

استاندار گلستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته اعتبار یک میلیارد تومانی حوزه اجتماعی به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی دو فیلم مستند را خواهیم ساخت تا واقعیت های تلخ برای مردم ملموس تر شود.

هاشمی ادامه داد: در مرزها کمتر از دو و نیم میلیارد تومان اعتبار داشتیم که بعد از سفر وزیر علاوه بر مصوب کردن حوزه مرزی استان هفت و نیم میلیارد تومان هم اعتبار ابلاغ شد و امید داریم که به همین میزان هم تا پایان سال ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: در حوزه عمرانی پروژه های محوری در حال پیگیری و برخی هم شروع شده است.

 

۳۷ درصد بودجه عمرانی محقق شده است

استاندار گلستان گفت: امسال ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه تملک سرمایه گذاری و ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار جاری داشتیم و قطعاً با این رقم پیشرفتی روی نخواهد داد.

هاشمی ادامه داد: ۷۲ درصد بودجه جاری در هفت ماهه و ۳۷ درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: در ۱۳ ماه گذشته و ۶ ماه قبل از حضور من اتفاقات خوبی در استان شروع شده و منجر به این شد که نرخ بیکاری که مرکز آمار ایران اعلام کرده از ۱۳.۶ به ۸.۸ برسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: این آمار رسمی است ولی به دلیل مسائلی از جمله اشتغال ناپایدار سنوات قبل، مشکلات تولیدی ها و اضافه شده افراد جدید به این مجموعه کمتر ملموس بوده است.

 

۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار روستایی جذب کردیم

وی گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار روستایی ارزان قیمت ابلاغ شد و تاکنون از محل اعتبار روستایی توانستیم ۲۰۱ میلیارد تومان یعنی ۴۰ میلیارد تومان بیشتر جذب کنیم.

هاشمی بیان کرد: میانگین جذب کشور ۷۰ درصد بوده اما ما توانستیم ۱۲۵ درصد جذب داشته باشیم و این نشان از تلاش همه مسئولان استانی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات بند الف و ب تبصره ماده ۱۸ حدود ۵۱ میلیارد تومان اعتبار ارزان قیمت به حوزه روستایی داده شده است و ۱۳۷ میلیارد تومان پروژه مصوب ملی داشتیم که در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر استفاده کردیم.

هاشمی گفت: این اعداد به همراه ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که به استان تزریق شده است.

 

انحراف در پرداخت تسهیلات کمتر از ۳ درصد

وی با بیان این که انحراف در پرداخت ما هم کمتر از دو الی سه درصد است، افزود: در سال ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷ اعتبار اختصاص یافته در حوزه رفع موانع تولید ۷۵۰ میلیارد تومان بود اما ما هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصرف کردیم و برخی از استان ها بزرگ چون تهران و اصفهان در این زمینه پایین تر از ما هستند.

هاشمی تصریح کرد: ۹۴ واحد تولیدی ما توانستند از این رقم بهره مند شوند و ۳۷ واحد تولیدی ورشکسته با این تسهیلات احیاء شد.

وی اضافه کرد: امسال در پرداخت رفع موانع تولید که از دو ماه گذشته شروع شده ۲۵۶ میلیارد تومان به ۷۵ واحد تولیدی پرداخت کردیم و بعد از استان البرز رتبه دوم را داریم.

هاشمی گفت: یعنی در مجموع هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در ۱۳ ماه گذشته پرداخت شده که ایجاد شغل کرده اما به دلیل عادی نبودن شرایط کشور خود را نشان نمی دهد.

وی عنوان کرد: برای پروژه های استان دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده بودند که هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

 

۴۰ واحد آماده افتتاح بوم گردی

استاندار گلستان یادآور شد: در زمینه گردشگری ما کمتر از ۲۰ واحد بوم گردی در استان داشتیم اما امسال ۴۰ واحد آماده افتتاح و ۸۰ واحد هم در حال احداث داریم و امید داریم تعداد واحدهای ما به ۲۰۰ عدد برسد.

هاشمی بیان کرد: اشتغالی که دولت برای ما در نظر رفته بود ۲۰ هزار شغل بود که نسبت به آن ۷۸ درصد تاکنون عملکرد داشتیم اما ما برای خود ۳۰ هزار شغل تعهد کردیم که ۵۲ درصد آن محقق شده است.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۶۶۲ شغل ایجاد شده و این عدد را بیمه شدگان تأمین اجتماعی نشان داده است.

 

کلنگ زنی آشوراده

وی بیان کرد: در زمینه آشوراده تلاش زیادی صورت گرفت و مجوزهای آن صادر شده اما مشکل اعتبار داریم و فعلاً از بودجه استانی پنج میلیارد برای آن کنار گذاشتیم و بقیه آن را باید به بخش خصوصی سپرد.

هاشمی ادامه داد: کار را به سازمان همیاری شهرداری استان سپرده ایم و ظرف ۱۵ روز آینده کلنگ پروژه زده خواهد شد.

وی در خصوص احیاء خلیج گرگان گفت: بعد از تلاش های صورت گرفته آن را در سازمان محیط زیست کشور البته بدون اعتبار مصوب کردیم و برای آن ۵۸ میلیارد تومان برآورد شده که باید در بودجه ۹۸ پیش بینی شود.

هاشمی تأکید کرد: در حوزه تپه پسماند فاز اول آن به اتمام رسیده و ۶ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته ایم.

وی با بیان این که در ۷۰ نقطه شهری و روستایی بازیافت از مبدأ شروع شده است، توضیحاتی در مورد پروژه پتروشیمی داشت.

هاشمی گفت: با گزارشات ارسالی این موضوع به دولت کشیده شده و در حال پیگیری برای برطرف کردن مشکلات آن هستیم. وزارت نفت و تعاون روستایی هم در این زمینه ورود کرده اند و چون این پروژه توجیه اقتصادی دارد حتما انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای انجام پتروشیمی حدود پنج هزار میلیارد تومان نیاز بوده و تأمین کردن آن اندکی سخت است.

 

۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را گلستان تولید می‌کند

استاندار گلستان اظهار کرد: استانی کشاورزی با ظرفیتی بالا هستیم اما در چند ماه گذشته به دلیل برخی از مشکلات در حوزه حمل و نقل دچار چالش هایی شده ایم که با همکاری همه جانبه نیروی انتظامی، راهداری و غیره سعی بر برطرف کردن آن داریم.

هاشمی ادامه داد: پنج میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی، باغی، دامی و غیره است و پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنیم.

وی تأکید کرد: ۱۰ درصد تولید مرغ و ۱۰ درصد تولید گندم کشور را داریم و این نشان از داشتن کارشناسان زبده و توانمند است.

هاشمی گفت: سعی می کنیم تا قیمت محصولات کشاورزی اصلاح شود تا کشاورز آسیب نبیند.

 

معاونت هایم تا لحظه آخر در پست خود هستند

وی در خصوص تغییرات مدیریتی دو معاون خود که مشمول منع به کارگیری بازنشستگان می شوند، تصریح کرد: قانون حتما رعایت می شود ولی آن ها به دلیل توانمندی که دارند و علیرغم دادن استعفاء تا لحظه آخر در پست خود هستند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: جایگزین های آن ها افراد شایسته انتخاب خواهند شد و به موقع تصمیم خواهیم گرفت.

هاشمی افزود: از ابتدای استان شدن گلستان تاکنون ۲۴۰ مدیر جوان به کارگیری شدند ولی در یک سال گذشته ۷۴ جوان را ارتقاء شغل دادیم.

وی بیان کرد: در طول ۲۰ سال گذشته ۳۹ خانم در پست های مدیریتی، معاونت ها و رؤسای ادارات بودند که در یک سال گذشته برای 29 نفر این موقعیت ایجاد شد.

استاندار گلستان خطاب به فعالان مجازی گفت: شرایط کشور نباید اختلافی باشد و همچنین حرف هایی که به مصلحت نظام نیست را به دروغ بگوییم. باید همگی دست به دست هم دهیم و فارغ از جهت گیری های سیاسی به توسعه استان بیندیشیم.

وی درباره تصدی پست شهرداری تهران هم چنین گفت: تا زمانی که احساس کنم، می‌توانم به استان کمک کنم در گلستان خواهم ماند.

هاشمی ادامه داد: بنده کارمند رسمی شهرداری تهران هستم بنابراین طبیعی است که شایعاتی در مورد بنده ایجاد شود اما واقعاً در جریان این مسأله نبودم و دوستان من این پیشنهاد را به شورا اعلام کردند و نمی‌خواهم استان گلستان گرفتار این حواشی شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار