مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گلستان با اشاره به اعزام ۱۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی به مردم مناطق محروم استان، گفت:اتوبوس و کامیونت سیار ماهانه ۲ بار در مناطق محروم استان گلستان حاضر می‌شود تا خدمات دندانپزشکی رایگان به مردم این منطقه ارائه دهد.

۱۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی به مردم مناطق محروم استان گلستان اعزام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسماعیل مقصودلو ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان تخصصی صحرایی دهستان کرند اظهارداشت: در ۶ ماه امسال ۱۰۰ تیم متشکل از پزشکان عمومی و متخصص برای خدمات به مردم مناطق محروم گلستان اعزام شدند.

وی افزود: در طرح شهید رهنمون، در هر شهرستان یک تیم برای ارائه خدمات تشکیل شده که در گنبدکاووس به سبب گسترش مناطق محروم، ۳ تیم فعالیت دارد که یک تیم در کرند در ۴ سال به صورت مستمر از نظر سلامت مردم را تحت پوشش پزشکی مانند مشاوره، تغذیه، اقدامات روان‌پزشکی و غیره قرار دادند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی گلستان بیان داشت: در اربعین امسال ۶۲ پرسنل به ۲۰ هزار نفر در موکب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات ارائه دادند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیمارستان تخصصی صحرایی در گمیشان ۷ هزار و ۶۰۰ نفر را ویزیت رایگان کرد. امسال در این بیمارستان ۱۲۰ کادر پزشکی،پیراپزشکی و غیره در ۱۴ رشته مانند اعصاب و روان، پوست، اطفال، زنان، رادیولژی، سونوگرافی و غیره در ۳ روز خدمات می‌دهند.

مقصودلو گفت: امسال این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، سازمان بسیج جامعه پزشکی، سپاه برپا شده است. امید داریم حدود ۶ هزار نفر از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

مرکز درمانی شبانه‌روزی با همکاری بنیاد علوی در نوار مرزی گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

سید حسین علوی،مسئول آستان قدس رضوی اظهارداشت: آستان قدس رضوی به دستور رهبر معظم انقلاب حول محور تبیین معارف رضوی و رسیدگی به محرومین به عنوان ۲ وظیفه فعالیت می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود کانون محله‌ای روستای کرند تشکیل شود تا مجموعه آستان قدس بتواند خدمات خود را منسجم تر در این روستا ارائه دهد.

مسئول آستان قدس رضوی در گلستان گفت: آستان قدس بخشی از جامعه بسیج است و به قدرت و اراده مردم باور داشته و فعالیت‌های خود را حول محور بسیج آغاز کرده است.

عبدالرضا فاضل،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارداشت: تا پایان امسال مرکز درمانی شبانه‌روزی روستای کرند که با همکاری بنیاد علوی احداث شده،به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تا پایان سال ۹۸ بیمارستان مراوه تپه به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری این ۲ پروژه تا حدود زیادی دسترسی مردم به خدمات پزشکی آسان‌تر می‌شود. با همکاری گروه کهورت،مردم دهستان کرند نیز در مجموعه تحقیقاتی این گروه برای پیشگیری از سرطان،فشارخون و دیابت قرار دارند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار