رئیس آموزش وپرورش استثنایی گلستان با اشاره به تحصیل حدود یک‌هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان گفت: ۱۴ مرکز اختلال یادگیری خصوصی و دولتی در استان به این دانش‌آموزان خدمات‌رسانی می‌کنند.

خدمات‌رسانی ۱۴ مرکز اختلال یادگیری به دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس خانعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدارس استثنایی استان گلستان یک‌هزار و ۸۹۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه، تحصیل می‌کنند واز خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از مجموع دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ۴۵۰ دانش‌آموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که از خدمات ما از جمله معلم رابط برخوردار هستند.

خانعلی با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز ویژه این کودکان در استان گفت: ۷ مرکز اختلال یادگیری دولتی و۷ مرکز خصوصی به بیش از یک‌هزار دانش‌آموز گلستانی خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: این مراکز علاوه بر خدمات توان بخشی، خدمات پزشکی، پاراکیلینیکی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. همچنین سرانه‌ای که از آموزش و پرورش استثنایی کشور به استان اختصاص یافته در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد تا درد ورنج خانواده‌ها کاهش یابد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: ۶۶ مرکز اصلی و ضمیمه از مهد کودک تا مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها به کودکان استثنایی استان گلستان خدمات تحصیلی و مهارتی را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار