مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان مطرح کرد؛

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: برای ایجاد تعادل در بازار مصرف و قیمت مرغ در استان گلستان خروج مرغ زنده ممنوع و ارسال مرغ گرم بجز مشهد و تهران، به سایر شهرها انجام نمی شود.

از ابتدای سال ۳۸ میلیارد تومان مرغ از مرغداران گلستانی خریداری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا جامی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان در گفت و گو با این پایگاه خبری در خصوص افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: برای تنظیم در قیمت مرغ و بازار مصرف از امروز ارسال مرغ زنده به خارج از استان گلستان ممنوع شده و مرغ گرم نیز فقط به دو کلانشهر تهران و مشهد ارسال می‌شود .

جامی افزود: ۷۰ درصد تولید مرغ استان گلستان مازاد است و ما باید برای بازاریابی و فروش آن فکری بکنیم و برای ارسال آن به استانهای مختلف برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان گلستان به دلایل مختلفی نظیر آب و هوا و اقلیم مناسب، وجود زیرساختها و تجیهزات مناسب مرغداری و دارا بودن مرغدارهای ماهر و متخصص به علاوه تمرکز تسهیلات توانسته به عنوان یکی از سه قطب تولید مرغ کشور معرفی شود ضمن اینکه سلامت و کیفیت گوشت مرغ استان نیز بالاست.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان خاطرنشان ساخت : گر چه در حال حاضر تولید کننده از قیمت فعلی بازار راضی است اما باید بازه ۱۸ ماهه را در نظر بگیریم و سود میانگینی که نصیب واحدها می شود باید ملاک باشد.

جامی اضافه کرد: در دو ماه گذشته ۱۲ میلیارد تومان گوشت منجمد گوساله و ۲.۵ میلیارد تومان گوشت گرم گوسفندی وارد استان شد و در بین مردم توزیع گشت.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا نظارتی بر توزیع گوشت یارانه‌ای وجود داد که شاگرد رستورانها و قصابها نتوانند سودجویی کنند، افزود: ما راههای مختلفی رفتیم حتی عاملین فروش ، شماره ملی و نام و نام خانوداگی دریافت کنندگان گوشت را هم می نوشتند اما باز هم نمی توان به دقت این موضوع را نظارت کرد ، ضمن اینکه گوشت گرم چون باید ظرف ۷۲ ساعت به دست مصرف کننده برسد ، فرصت برای بسته بندی‌های مورد نظر سه کیلویی جهت توزیع در اقشار هدف ، وجود ندارد.

جامی یادآور شد: برای قیمت مرغ نیز ما یک بازه قیمتی را در نظر می گیریم که هر وقت از آن یا بالاتر رفت یا پایین تر ما ورود می کنیم تا بازار را به تعادل برسانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از اول امسال ۳۸ میلیارد تومان از مرغداران مرغ خریداری کردیم ، تاکید کرد: به لحاظ وجود نهاده هیچ مشکلی در استان نداریم و به میزان کافی نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ دولتی وارد کرده ایم و همین الان نیز مقادیر زیادی از این نهاده‌ها در بندر هستند که باید به استان منتقل شوند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان بیان داشت: در استان گلستان در ماه گذشته ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم و طی مدت گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت تولید کردیم که به کلانشهرها ارسال شد و امروز بزرگترین برندهای حوزه مرغ در اختیار استان گلستان است.

جامی ادامه داد: برای عرضه مرغ منجمد هم در بازار برای ایجاد تعادل در قیمت مشکلی نداریم و هماهنگی های آن طی ۴۸ ساعت گذشته انجام شده اما نیاز به مصوبه ستاد تنظیم بازار داریم، این نکته را هم بگویم که برای مرغ منجمد فرهنگ سازی نشده است وگرنه این مرغ هم سالم و هم چربی گیری شده و پاک شده تر است.

انتهای پیام/ دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار