مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه در استان به ۳۲۰ عالم مستقر نیاز داریم، گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ خانه عالم در استان گلستان ساخته شده است.

بیش از ۱۵۰ خانه عالم در استان گلستان احداث شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد صبح امروز در نشست روحانیون طرح مروجان طرح هجرت در سالن سازمان تبلیغات اسلامی، اظهارداشت: با کمک مردم و نهادهای دیگر تاکنون ۱۵۷ خانه عالم در روستاهای گلستان ساخته شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه در استان به ۳۲۰ عالم مستقر نیاز داریم، تصریح کرد: عالمان دینی در هر منطقه علاوه بر نیازهای شرعی مردم به عمران و آبادانی منطقه هم کمک می‌کنند که وجود هر عالم می‌تواند نقش مهمی در منطقه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در روستاهای استان گلستان به ۳۲۰ خانه عالم نیاز داریم که تاکنون ۱۵۷ خانه عالم ساخته شده و در اختیار عالمان قرار گرفته و برای ساخت بقیه خانه‌های عالم به کمک استانداری، سپاه و مردم نیاز داریم تا عالمان علوم دینی به گسترش دین و عمران و آبادانی منطقه کمک کنند.

ولی نژاد همچنین اشاره‌ای هم به عالمان دینی در مناطق اهل سنت هم کرد و گفت: در مناطق اهل سنت خانه قرآن احداث شده و عالمان در آنجا مستقر هستند و بیشتر روستاها از حضور عالم برخوردار هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه حدود ۱۰۰ روستای کوچک  عالم دینی ندارند، خاطرنشان کرد: عالمان مستقر در روستاهای بزرگتر چند روستا را به صورت اقماری پوشش می‌دهند که می توانیم مشکل این روستاها را هم حل کنیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار