حجت الاسلام علی اصحابی به عنوان سرپرست جدید دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اداره حج و زیارت استان گلستان معرفی و آغاز به کار کرد.

 معرفی سرپرست دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛در مراسم معارفه اصحابی حکم انتصاب وی از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد.

مدیر حج و زیارت گلستان در این مراسم معارفه که امروز سه شنبه برگزار شد گفت: از میان 48 دفتر و یک شرکت مرکزی خدمات زیارتی در استان هفت مرکز امور مربوط به زائران شیعه و سنی را با بهترین کیفیت ممکن در دست انجام دارند.

سیدعلی میرقاسم پور با تاکید بر این که وحدت پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی است، افزود: دشمنان امروز سعی دارند به روش های مختلف این وحدت را به خصوص در سفرهای حج خدشه دار کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته گلستان با حدود هفت هزار و امسال با بیش از چهار هزار زائر حج تمتع به ترتیب رتبه سوم و چهارم کشور از حیث تعداد نفرات را داشت.

میرقاسم پور ادامه داد: سال گذشته بیش از 17 هزار و امسال /تاکنون/ بیش از 10 هزار نفر از گلستان به عتبات عالیات اعزام شدند و در راهپیمایی اربعین حسینی نیز بیش از 23 هزار نفر از استان حضور داشتند.

مدیر حج و زیارت گلستان با یادآوری تسهیل امور زائران عتبات عالیات استانهای گلستان، سمنان و خراسان شمالی از طریق راه اندازی کنسولگری عراق در گرگان تصریح کرد: در این ارتباط ویزای زائران در کمتر از 24 ساعت صادر می شود.

میرقاسم پور یادآور شد: برای حج تمتع سال آینده تاکنون بیش از 11 هزار نفر از گلستان با ورود به سامانه مربوطه ضمن تکمیل اطلاعات شخصی به نوعی آمادگی حضور خود برای سفر حج اعلام کردند.

در این مراسم عباس دارویی مسوول قبلی دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان نیز گفت: برگزاری آزمون های مداحان و روحانیون کددار برای سفرهای عتبات، حج تمتع و عمره مفرده در چندین نوبت برگزار و اکنون بیش از 200 نفر در این رابطه فعالیت دارند.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این مراسم گفت: کارهای فرهنگی و اعتقادی و برنامه های جنبی سفر حج، عمره مفرده و عتبات به منظور معرفت افزایی زائران از مهمترین برنامه های بعثه است.

حجت الاسلام علی پروانه افزود: جذب کارگزاران فرهنگی و اعزام روحانیون و مداحان به همراه کاروان های سفرهای زیارتی بر عهده بعثه است و معتقدیم روحانیون نقش مهمی در معرفت افزایی دارند.

وی اضافه کرد: شرایط مداحان برای حضور داشتن در کاروان ‌ها حداقل 27 سال و داشتن پایه سوم حوزه است و روحانیون برای فعالیت‌ های فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری نیز باید حداقل 27 سال سن و پایه تحصیلی هفت حوزه را داشته و متاهل هم باشند.

وی اضافه کرد: بانوان نیز می توانند از طریق آزمون با نام معینه در کاروان‌ هایی که جمعیت حضور زنان بالا است؛ فعالیت داشته باشند.

به گفته پروانه در سال گذشته 19 هزار و 469 نفر شامل 14 هزار و 212 نفر روحانی و پنج هزار و 257 نفر مداح با کاروان ‌های حجاج همکاری داشتند.

در پایان این مراسم از زحمات هشت ساله حجت الاسلام عباس دارویی مسوول قبلی دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار