معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شغل بااعطای تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح‌های روستایی وعشایری و اشتغال فراگیر در استان ایجاد شد.

 ۵۵۰۰ شغل در روستاهای گلستان ایجاد شد

به گزارش گلستان 24 ؛ موسی بی‌باک شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکنون  3 هزار و 271 طرح بیش از 231 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که برای 4 هزار و 946 نفر اشتغالزایی شده است.

وی افزود: در بحث اشتغال فراگیر تاکنون 121 طرح ارائه شده که بیش از 54 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند. این تسهیلات 573 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

بی‌باک با اشاره به راستی‌آزمایی طرح‌ها و تسهیلات پرداختی خاطرنشان کرد: با حضور نمایندگان فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی راستی‌آزمایی انجام می‌شود و مجریانی که از این تسهیلات استفاده کردند اگر به تعهدات خودشان عمل نکند در مرحله نخست به آنان فرصت داده  و در مرحله بعد با خاطیان برخورد قانونی و اعمال قانون می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هماهنگی‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است، شروع شد. انتظار داریم که از این فرصت، کارفرمایان و دانش‌آموختگان دانشگاهی استفاده کنند.

 بی‌باک گفت: کارفرمایانی که از ظرفیت دانش‌آموختگان در بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنند به مدت یک سال پس از جذب، از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند. در بحث طرح کارورزی بعد از 6 ماه اگر کارفرما تمایل و رغبت  به جذب نیرو داشت به مدت 2 سال از تخفیف بیمه سهم کارفرما نیز برخوردار خواهد شد.

وی گفت: این فرصت خوبی است که موجب ترغیب و تشویق کارفرمایان و موجب مهارت‌افزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار