مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه باید چرخ اقتصاد را به جوان ها سپرد تا شاهد پیشرفت کشور باشیم، گفت: جوانان امروز همچون دوران انقلاب پایبند به ارزش ها هستند.

چرخ اقتصاد را به جوان ها بسپارید/ پایبندی نسل جدید به ارزش ها

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگوی با خبرنگار ما گفت: جامعه باید قدر جوان و جوان باید قدر جوانی خود را بداند، اگر این دو اتفاق نیفتد ضربه ای بزرگ به جامعه وارد می شود.

وی افزود: با ایثار و فداکاری که جوانان در ۴۰ سال انقلاب اسلامی داشتند باعث شدند اتفاقات خوبی در کشور رقم خورد، اگر امروز ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می گیریم نشان از همت مردم به خصوص جوانان در دوران های مختلف دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد هیئت مذهبی ها و بیش از ۵۰ درصد تشکل های دینی را جوانان تشکیل می دهند، گفت: بیش از ۷۵ درصد جمعیت معتکفین و بیش از ۸۰ درصد محافل قرآنی با حضور جوانان برگزار می شود.

ولی نژاد اظهار کرد: امروز جوانان با حضور خود در اجتماعات بزرگ چون ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان، روز جهانی قدس و ۱۹ دی اعلام می کنند که همچون جوانان دوران انقلاب پای بند به ارزش های انقلاب هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با تدبیر امام آغاز و ادامه آن با نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف استمرار بخشیده شد، امروز جوانان انقلابی با نیروی توانمندی که برخوردار هستند باعث شدند تا تکیه گاه خوبی برای انقلاب باشند، ممکن است بخشی از جامعه از برخی جوانان گله مند باشند اما قاطبه جوانان خوب است.

جوانان امروز دین گریز نیستند

ولی نژاد با بیان اینکه گاهی افراد چون حضور جوانان را در مسجد کم یافتند این برداشت را دارند که جوانان دین گریز شدند، توضیح داد: اما در پاسخ این افراد باید گفت جوانان جامعه ایران دین گریز نیستند؛ ممکن است جوانان در همه زمان ها به اندازه افراد مسن فرصت کافی برای حضور در مساجد را نداشته باشند اما اگر شرایط ایجاد شود حضور آن ها در مناسبت هایی چون شب های قدر، نماز عید فطر، دسته های مذهبی و دیگر مناسبت های مذهبی بسیار پررنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: ممکن است جمع محدودی در جامعه دین گریز باشند اما به این معنا نخواهد بود که قاطبه جامعه دین گریز است.

 وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب برای کاری مهم فرمان می دهند و حضور جوانان را به میدان می طلبند آن روز خواهیم دید جوانان جامعه چه شکوه و عظمتی برای کشور خلق می کنند. در ۴۰ سال انقلاب اسلامی مردم خصوصا نسل جوان با فرمانبری از دستورات رهبر معظم انقلاب، در دفاع از آرمان ها، با ایثار، از خودگذشتگی و استقلال طلبی به اثبات رساندند که همچنان پایبند به ارزش های خود هستند.

ولی نژاد با بیان اینکه چرخ اقتصاد کشور به دست جوان خواهد چرخید، اظهار کرد: امید است همه دلسوزان، جوانان را درک کنند، یقین داریم با درک درست جوان تصمیمی درست گرفته خواهد شد و در تصمیمی درست نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از متولیان حوزه جوانان است که با رصد نیازهای فرهنگی و دینی جوانان توانسته برنامه های موثر در سطح جامعه برگزار کند.

برگزاری گفتمان های دینی در ۸۰ مدرسه گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: این اداره کل توانسته با هدف احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام در همه زمینه ‌های مورد نیاز مانن  تقویت روح عبودیت الهی، ترویج اخلاق اسلامی در میان مردم به ویژه نسل جوان و شناخت توطئه ‌های فرهنگی و تبلیغی بیگانگان، اقدام کند.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم نسبت به برگزاری گفتمان های دینی در ۸۰ مدرسه استان، جذب ۳۲ روحانی جوان با عنوان روحانی مستقر، توانمندسازی جوانان مداح در حوزه های مختلف فرهنگی و دینی، آموزش روحانیون و ائمه جماعات جوان و تولید نرم افزارهای چند رسانه ای با رویکرد مبارزه با آسیب های اجتماعی اقدام کنیم.

ولی نژاد اظهار کرد: راه اندازی ۶ پایگاه فرهنگی اجتماعی در محلات حاشیه نشین گرگان، گنبد، ارائه برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه جوانان، برگزاری ۴۰ پایگاه هسته های فرهنگی جوان در مساجد و مراکز وابسته به سازمان در استان از دیگر برنامه هایی است که توسط این اداره کل در سطح استان انجام شد.

گفتنی است استان گلستان توانسته در حوزه فعالیت های جوانان در کشور رتبه نخست کسب کند که در همین راستا اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم مورد تقدیر استاندار گلستان واقع شد.

انتهای پیام/مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار