مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس درشرق استان گلستان از درحال احداث بودن 15 مدرسه با 67 کلاس درس در سطح این شهرستان با مشارکت خیرین و نیز استفاده از اعتبارات دولتی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی 10 مدرسه دیگر با 59 کلاس درس نیز در ایام دهه فجر امسال آغاز می شود.

 15 مدرسه در گنبدکاووس درحال احداث است

به گزارش گلستان 24 ؛ فرج الله رزاقی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر مدارس، عملیات اجرایی یک باب استخر دانش آموزی، یک باب خوابگاه و یک پژوهش سرای دانش آموزی نیز از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

رزاقی از افتتاح 18 آموزشگاه با 97 کلاس درس درسال گذشته نیز خبر داد و اظهار داشت: با حمایت های فرمانداری ویژه گنبدکاووس در دو سال گذشته مجموعا 250 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای این شهرستان به امر ساخت و ساز فضاهای آموزشی، بویژه تکمیل مدارس مشارکتی اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار مصوب شده حدود 45 درصد آن تخصیص یافت و کمک زیادی به تکمیل مدارس مشارکتی گنبدکاووس که سهم خیرین آن هزینه شده بود، نمود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین گفت: در دو سال گذشته مراسم های خوبی از جمله مراسم نکوداشت 2500 فرهنگی بازنشسته و مراسم بزرگداشت مقام معلم باحضور مقاماتی از وزارت آموزش و پرورش و استان گلستان برگزار شد.

رزاقی افزود: در حوزه مسائل آموزشی نیز موفقیت های خوبی از حیث رشد میانگین معدل شهرستان در استان گلستان حاصل شد و حدود یک نمره به میانگین معدل که حدود 13 بود اضافه شد.

وی، برگزاری دوره بازآموزی با حضور مولفان برخی کتاب های درسی سه مقطع تحصیلی و برگزاری هشت برنامه مشارکتی با مدارس درخصوص دوره های آموزش خانواده را از دیگر برنامه ها درحوزه آموزشی ذکر کرد و گفت: آموزش و پرورش و مدارس به مشارکت فکری، معنوی و مالی خانواده ها نیاز دارد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از انجام تعمیر و تجهیز 1300 عدد صندلی، میز و نیمکت، رنگ آمیزی 70 آموزشگاه و پیگیری سیستم گرمایشی 64 آموزشگاه که 34 مدرسه آن درحال گازکشی هستند و آسفالت محوطه 10 آموزشگاه نیز خبر داد و افزود: با این حال هنوز 6 مدرسه این شهرستان از نعمت برق محروم هستند.

رزاقی ادامه داد: برخی مدارس روستایی گنبدکاووس نیز به دلیل عدم گازرسانی به روستا از بخاری نفتی استاندارد استفاده می کنند.

وی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده، شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس در دو سال متوالی در استان گلستان رتبه اول را کسب نموده و دانش آموزان این شهرستان نیز در مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی مقام های برتر زیادی در استان و کشور به دست آورده اند.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت: 73 درصد موفقیت های دانش آموزان گلستانی درمسابقات کشوری ورزشی، فرهنگی و هنری مربوط به دانش آموزان این شهرستان است.

سیدصالح رفعتی افزود: در 6 سال گذشته دانش آموزان گنبدی در مسابقات فرهنگی و هنری استان گلستان رتبه اول را کسب کرده اند که نشان از استعداد و ظرفیت بالای این شهرستان می باشد.

وی به برنامه های پیش بینی شده دهه فجر امسال در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه در هر مدرسه یک روز به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دهه فجر اختصاص دارد، 69 برنامه شاخص نیز در مدارس منتخب گنبدکاووس اجرا می شود.

رفعتی اضافه کرد: از این تعداد برنامه شاخص، چهار برنامه آن به نام های همایش 'نوجوان انقلابی، سواد رسانه ای، طرح نشاط پدر و پسر و مادر و دختر و نیز تجلیل از فرهنگیان انقلابی در جدول برنامه های ستاد دهه فجر شهرستان آمده است.

هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفرجمعیت دارای 58 هزار و 408 دانش آموز در مدارس دولتی و 18 هزار و 628 دانش آموز در مدارس غیردولتی درسطح 517 آموزشگاه دارد.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار