رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران طرح نورانی "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب" با بیش از ۲۹ ویژه برنامه قرآنی در شهرها و روستاهای سراسر استان گلستان برگزار شد.

 طرح "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب" در استان گلستان اجرا شد+ تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛سیدمصطفی حسینی‌واعظ صبح امروز در حاشیه مراسم پایانی کاروان عطر قرآن اظهارداشت: طرح "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب" در قالب محافل پرشکوه انس با قرآن کریم و محافل ویژه دانش‌آموزی و به یاد شهدای انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای سراسر استان گلستان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: با برنامه ریزی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گلستان و حمایت سازمان دارالقرآن الکریم و مشارکت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان و کشور با تلاش جبهه فعالان قرآنی گلستان طرح "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب" در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم اجرا شد.

حسینی واعظ اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی خود رسیده که دستاورد‌ها و پیشرفت‌های آن در عرصه داخلی و بین‌المللی نمایان است و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است و امام خمینی(ره) یک انقلاب قرآنی را پایه‌ریزی کردند و برای احیاء اسلام و آیات الهی به فعالیت‌هایی همچون عدالت‌ محوری، مبارزه با استکبار و غیره به عنوان بخشی از ارکان انقلاب پرداخته شد.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ارزشمند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بستر فعالیت‌های دینی فرهنگی و رشد سریع فراگیری آموزه‌های قرآن کریم و تلاش در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است.

مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: این طرح قرآنی با اجرای برنامه‌های انس با قرآن کریم، محافل ویژه دانش‌آموزی و محافل ویژه بانوان، توجه به تفسیر و سبک زندگی قرآنی و با هدف ارائه نمونه‌ای از تاثیر تدبر و فهم قرآن کریم در زندگی انسان و بیان مصادیق کاربردی از مفاهیم روح بخش قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان برگزار شد.

وی ادامه داد: کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب با 29 ویژه برنامه قرآنی و با استقبال پرشور مردم در شهرهای اینچه برون، گالیکش (صادق آباد)، خان ببین (روستای نی تپه)، بندر ترکمن، گرگان، کلاله، گالیکش، کردکوی (روستای مهتر کلاته)، امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس، رامیان (روستای کشکک و ملچ آرام)، علی آباد کتول، آق قلا (انبار الوم)، آزادشهر، مینودشت، آق قلا، گنبدکاووس (سید آباد)، کلاله (روستای صوفی شیخ داز)، بندر گز، نگین شهر و کوی اوزینه گرگان اجرای برنامه کرد.

حسینی واعظ افزود: از ویژگی‌های این طرح توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان و اجرای ویژه برنامه‌های دانش‌آموزی و در نظر گرفتن برنامه‌های قرآنی مناسب است که شامل 10 محفل ویژه بود که از برنامه‌های این محافل می‌توان به اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی و بیان داستان های قرآنی و دینی آموزنده، تئاتر قرآنی، توسط حجت الاسلام فاطمی منش کارشناس کودک و نوجوان در رسانه ملی، حضور استاد هادی اسفیدانی از شهر مقدس مشهد جهت تلاوت قرآن کریم و بخش آشنایی با شیوه تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام، جمع خوانی قرآن کریم، اجرای سرود همگانی ویژه ایام دهه فجر و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نیز اشاره کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: در طرح "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب"، قاری برتر بین‌المللی استاد علیرضا رضایی و قاریان ممتاز جمهوری اسلامی ایران آقایان استاد هادی اسفیدانی و استاد مهدی هدایتی‌فر از شهر مقدس مشهد به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

وی اذعان داشت: از نکات ویژه این برنامه‌ها، گرامیداشت نام و یاد شهدای استان گلستان است که محافل ویژه دانش‌آموزی به نام و یاد شهدای معلم و دانش‌آموز استان و دیگر محافل ویژه، به نام و یاد یک شهید شیعه و یک شهید سنی در هر شهر یا روستا و قرائت فرازی از وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدای شاخص محفل و اهداء لوح یادبودی به خانواده آن شهدا برگزار شد.

حسینی واعظ افزود: اهدای جوایز و 300 کمک هزینه سفر مشهد مقدس به قید قرعه به حاضران در محافل از دیگر برنامه های طرح "کاروان عطر قرآن در فجر انقلاب" در سراسر استان گلستان بود.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار