مدیر کل هواشناسی گلستان از بارش نیم متری برف در «افراتخته» علی آبادکتول خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که دمای گرگان صبح پنجشبه به منفی یک برسد.

بارش نیم متری برف در «افراتخته»/دمای گرگان به زیر صفر خواهد رسید

به گزارش گلستان 24 ؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی که از بامداد سه شنبه وارد گلستان شده بود سبب بارش برف و باران در بخش های مختلف استان شد.

وی افزود: فعالیت این سامانه باعث بارش سپیدپوش شدن قسمت‌های کوهپایه‌ای و برخی از نقاط شهری استان گلستان شد.

داداشی با بیان این که کاهش هفت تا ۱۲ درجه ای دما، پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید و بارش برف و کولاک از پیامدهای این سامانه بود، گفت: از بعدازظهر چهارشنبه این سامانه آسمان استان را ترک می کند و هوا تا روز شنبه الی یکشنبه پایدار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش برف در گلستان در افراتخته علی آبادکتول با ۵۰ سانتی متر بوده و همچنین در این منطقه ۲۵ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

داداشی گفت: همچنین در درازنو ۳۱ سانتی متر، حاجی آباد کردکوی ۲۰ سانتی متر، کیارام گالیکش ۱۵ سانتی متر و گلیداغ ۱۰ سانتی متر برف گزارش شده است.

وی با بیان این که در لیوان شرقی و جفاکنده شاهد بارش ۲۱ میلی متری باران بودیم، تصریح کرد: پیش بینی می شود صبح پنجشنبه دمای هوا در گرگان به منفی یک برسد و در مراوه تپه هم منفی چهار را شاهد خواهیم بود.

داداشی تأکید کرد: در سایر نقاط دما مثبت خواهد بود و روند افزایشی دما در طول روز در شهرهای استان روی خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی گلستان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مراوه تپه با منفی سه درجه خنک ترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار