معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برای اجرای ۲ طرح در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد، به گنبدکاووس تخصیص یافت.

 ۳۵۰ میلیون ریال برای کاهش آسیب اجتماعی در گنبدکاووس تخصیص یافت

به گزارش گلستان24 ؛عبدالقدیر کریمی عصر امروز در جلسه اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی و برای کاهش آن، استانداری گلستان اخیرا مبلغ 8 میلیارد تومان در استان به این موضوعات اختصاص داده است.

وی افزود: بخشی از این مبلغ در قالب طرح‌های مشخص و برخی هم به صورت مشترک بین چند شهرستان هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: در همین زمینه 5 طرح مشترک بین گنبدکاووس و سایر شهرستان‌ها با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال ابلاغ شده  است. افزون براین برخی طرح‌ها نیز با مشارکت تمامی شهرهای استان و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان به سبب کم‌توجهی مدیران و مسئولان وقت به این موضوع، امروز با هجمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم به نحوی که امروز این آسیب‌ها در پشت درب خانه‌ها لانه کرده است.

کریمی اظهارداشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی به دغدغه جدی همه مسئولان نظام و در راس آن مقام معظم رهبری تبدیل شده است تا جاییکه ایشان گزارش کار شورای اجتماعی کشور را هر 3 ماه یک بار رصد می‌کنند.

وی با اشاره به رشد سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر گفت: این سازمان‌ها نیازمند توانمندسازی هستند و این انتظار وجود دارد که بتوانند از نظر کیفی عملکرد مطلوبی داشته باشند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی افزود: آسیب‌های اجتماعی همواره در حال رشد است با اینحال در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس اولویت با کنترل و حل آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی، تکدی‌گری و حاشیه‌نشینی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار