دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اهل سنت کشور با بیان این که در این دوره از مسابقات ۱۶۴ نفر از هشت استان حضور دارند از رونمایی از فایل فشرده «نبا» در روز اختتامیه خبر داد.

رونمایی از فایل فشرده «نبا»/رقابت ۱۶۴ قاری درمسابقات اهل سنت کشور

به گزارش گلستان24 ؛ حجت الاسلام نورعلی دیلم صبح سه شنبه در خصوص ششمین دوره قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اهل سنت کشور که در استان گلستان از روز یکشنبه ۱۲ اسفند آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ادامه دارد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۱۶۴ نفر از هشت استان حضور دارند که در رشته های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین در بحث قرائت تحقیق و ترتیل به رقابت می پردازند.

دیلم ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از استان های گلستان، خراسانات، کرمانشاه، کردستان، فارس، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان هستند.

وی افزود: یکی از رشته هایی که در این دوره اضافه شده «مفاهیم قرآن» است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم است و در این دوره توانستیم بخشی به عنوان مسابقات مفاهیم هم اضافه کنیم.

دیلم با اشاره به این که دو آزمون عمومی (همه شرکت کنندگان) و تخصصی (برای افرادی در رشته مفاهیم شرکت کرده اند) گرفته می شود، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را تمسک به قرآن، آشنایی با سبک زندگی اسلامی و اتحاد شیعه و سنی برشمرد.

وی گفت: در روز اختتامیه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که یکی از مهم ترین برنامه ها رونمایی از فایل صوتی و فشرده «نباء» است.

دیلم در مورد این فایل توضیح داد: نباء ترتیل کل قرآن کریمی است که توسط روحانیون اهل سنت کشور تهیه شده که دو نفر از روحانیون، از علمای اهل سنت استان گلستان بوده اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار