مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از تعهد ایجاد ۲۰ هزار شغل در گلستان در سال جاری ۱۴۰ درصد آن محقق شده است.

تعهد اشتغال گلستان ۱۴۰ درصد محقق شد/ کاهش نرخ بیکاری

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی عصر چهارشنبه در چهاردهمین کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته هدف گذاری کرده بودیم بین ۰.۸ درصد تا یک درصد نرخ بیکاری گلستان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گلستان در پاییز سال گذشته ۱۲.۶ درصد بوده و امسال به ۹.۴ درصد رسیده است، افزود: همچنین امسال نرخ اخراج کارگران نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: سهم گلستان از اعتبارات اشتغال روستایی ۱۶۲ میلیارد تومان بود که تا امروز ۲۷۲ میلیارد معادل ۱۶۷ درصد جذب داشته ایم و رتبه نخست کشور را کسب کرده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی و ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در گلستان پرداخت شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هزار و ۵۰۰ در گلستان توسط دستگاه های اجرایی ایجاد شده و اطلاعات آن در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده است.

مازندرانی تصریح کرد: ایجاد ۲۰ هزار شغل در گلستان از تعهدات استان بود که تاکنون ۱۴۰ درصد آن محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ایجاد ۳۰ هزار شغل را در گلستان هدف گذاری کرده بودیم که تاکنون ۹۲ درصد آن محقق شده است.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار