رئیس کل دادگستری گلستان از کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح کاداستر و اعلام املاک و اموال دولت انتقاد کرد و گفت: با اجرای طرح کاداستر پرونده زمین‌خواری‌ها در استان بسته می‌شود.

 پرونده‌های زمین‌خواری در گلستان با اجرای طرح کاداستر بسته می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تهیه نقشه‌ اراضی و املاک دولتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد در استان آغاز شده است تا جلوی تعرض افراد سودجو را بگیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در استان گفت: برای قطع دست عده‌ای سودجو از اراضی ملی باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به اعلام املاک دولتی که در اختیارشان است، اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: بیش از 20 دستگاه اجرایی اقدام به تهیه نقشه‌های UTM برای املاک در اختیار، کرده‌اند که صحت این نقشه‌ها بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: متأسفانه به‌رغم اطلاع‌رسانی که انجام شد هنوز خیلی از دستگاه‌های اجرایی استان از این طرح استقبال نکردند و حاضر نشدند املاک دولتی را اعلام کنند.

هاشمیان گفت: نهادهای غیردولتی مانند شهرداری‌ها نیز در محدوده شهرها دارای املاک و اراضی زیادی هستند که هنوز برای تهیه نقشه‌های UTM این املاک همکاری لازم را انجام نداده‌اند.

وی با یادآوری کشف پرونده زمین‌خواری 50 هکتاری در منطقه ناهارخوران گرگان اظهارداشت: ارزش ریالی این اراضی بیش از یکهزار و 500 میلیارد تومان است که متأسفانه به علت نبود نقشه‌های UTM، عده‌ای سودجو در سال‌های گذشته این عرصه‌ها را تصرف کرده بودند.

هاشمیان گفت: اگر دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح کاداستر و تهیه نقشه‌های UTM برای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کنند، یکبار برای همیشه پرونده زمین‌خواری‌ها بسته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار