معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

اعتکاف بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام علی اکبر سایری، عصر دوشنبه درنخستین نشست جوان یاوران فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: انجام کار خیر باعث اثربخشی انسان می شود و صفحات زندگی انسان را نورانی و بابرکت می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: حضرت زهرا (س) ۱۸ سال بیشتر عمر نکرد و هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال از آن حضرت یاد می کنند چون هم در زندگی و هم در جهان بسیار اثربخش بود.

وی با بیان این مطلب که مجموعه جوان یاوران فرهیخته باید اثربخش باشند گفت: این مجموعه جریان ساز، تحول آفرین، مفید و نقش آفرین هستند و آینده جامعه به دست آنان رقم می خورد.

سایری اظهار کرد: دشمن با شبه افکنی، ایجاد شبکه های اجتماعی و تهاجم فرهنگی، باورهای دینی ما را نشانه گرفته است و باید کاری کنیم که باورهای دینی در جوانان ما نفوذ پیدا کند تا نسبت به اهداف خود ناکام بماند.

وی با بیان اینکه اعتکاف بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خداوند است، افزود: پیامبر (ص) با همه مشغله ها و مشکلات اجتماعی که داشت خود را ملزم می دانست که دهه آخر ماه رجب معتکف شود و لازم است که انسان با گرفتاری هایی که دارد با خدای خود خلوت کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان یادآورشد: امسال مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سال نو برگزار می شود که این یک فرصت است تا افراد سال نو خود را با معتکف شدن آغاز کند.

وی گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی، خداشناسی، تزکیه نفس و نزدیک شدن به خداوند است.

وی با بیان این مطلب که ما اگر سیره اهل بیت (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم قطعاً از این زندگی سود می بریم گفت: با روایتی از امام باقر (ع) می فرمایند دنیا بازاری از بازارها است، گروهی از این بازار سود می برند و بعضی از این بازار ضرر می کنند و دنیا سودش این است که زندگی ما مملو از معنویت باشد و رنگ و بوی خدایی بگیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی تولید محتوای رسانه است و جوان یاوران فرهیخته می توانند نقش مهمی در برآورده کردن این رسالت داشته باشند.

وی در خصوص بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه با فکر و مطالعه نوشته شده و جامع و کامل و دارای پشتوانه فکری و علمی هست.

سایری با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، جوانان هستند افزود: جوانان صاحب فکر، توان قدرت و موتور محرکه انقلاب و جامعه هستند، لذا جوانان باید دقیق این بیانیه را مطالعه و الزامات آن را محقق سازند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار