مدیرکل آموزش و پرورش گلستان میزان خسارت وارده به فضاهای آموزشی استان گلستان را حدود ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

سیل ۸۵ میلیارد تومان به مدارس گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری راد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سیل اخیر به ۳۲۴ فضای آموزشی استان گلستان بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شد ولی با همت همکاران آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران مدرسه ساز، مدارس استان گلستان در روز ۱۷ فروردین آماده بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: در پی وقوع سیل اخیر ۲۴ مدرسه این استان به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در آب، استاندارد لازم برای تحصیل دانش آموزان را از دست داد که این ۲۴ مدرسه شامل ۱۶۱ کلاس درس بود.

گوهری راد، میزان خسارت وارده به فضاهای آموزشی استان گلستان را حدود ۸۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از ابتدای وقوع سیل، مدارس به عنوان محل امنی برای اسکان سیل زدگان بود و ۳۲ مدرسه به این امر اختصاص یافت و ۶۷ هزار نفر روز، در مدارس اسکان داده شدند.

وی با اشاره به بازدید وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی و همچنین تصمیمات اتخاذ شده گفت: مجموع این اقدامات و سیاست گذاری ها سبب شد تا در روند آموزشی دانش آموزان خللی وارد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با توجه به آسیب های روحی روانی دانش آموزان، از ابتدای وقوع سیل فعالیت های مشاوره ای و اقدامات فرهنگی هم برای کاهش آسیب ها صورت پذیرفت.

وی همچنین از تامین حدود ۳۲ هزار جلد کتاب درسی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: خوشبختانه با این اقدام، بلافاصله کتاب های جدید برای دانش آموزان تامین شد.

گوهری راد گفت: علاوه بر نوشت افزار اهدایی توسط خیرین استان از سوی خیرین سایر استان ها و نیز ارگان های مختلف، نوشت افزار قابل توجهی تامین گردید که در بین دانش آموزان توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار