طلوعیان از راه اندازی خط دوم تولید ماسک تا قبل از سال نو خبر داد و گفت: با راه اندازی این خط تولید، استان گلستان از لحاظ تأمین ماسک بی نیاز می شود.

​خط دوم تولید ماسک در گلستان راه اندازی می شود

به گزارش گلستان 24؛ «حسین طلوعیان» امروز(شنبه 10 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برای تأمین اقلام بهداشتی خط های تولید جدید در گلستان راه اندازی شده و روزانه 40 هزار ماسک تولید می شود و برای توزیع در سطح داروخانه ها در اختیار شرکت های توزیع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: در گذشته واحد تولیدی ماسک در استان گلستان وجود نداشت اما یکی از واحدهای تولیدی با تغییر در ماشین آلات تولید ماسک را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: طرح دیگری مبنی بر تولید ماسک با ظرفیت بالا در دستور کار ما قرار دارد و در حال مونتاژ و انتقال ماشین آلات هستیم و پیش بینی می شود خط نخست تولید این طرح تا قبل از سال جدید به بهره برداری برسد که در این صورت روزانه بالغ بر 70 هزار ماسک تولید می شود و استان گلستان از لحاظ تأمین ماسک بی نیاز خواهد شد.

طلوعیان ابراز داشت: در حال حاضر کارخانه تولید ماسک در استان گلستان به صورت دو شیفت مشغول کار است و با رفع مشکل تأمین نقدینگی و مواد اولیه به صورت سه شیفت فعالیت می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: با راه اندازی خط دوم تولید ماسک تا قبل از سال نو مردم استان گلستان در تهیه ماسک مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی شوینده دست و سطوح کشور در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی استاندار و دانشگاه علوم پزشکی گلستان بخش عمده ای از تولیدات این واحد نیز در استان توزیع خواهد شد.

طلوعیان با بیان اینکه در دو روز اخیر واحد تولیدی دیگر برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح به بهره برداری رسید، بیان کرد: این کارخانه برای اخذ مجوزهای بهداشتی با مشکل مواجه بود که با حمایت استاندار گلستان و حل این مشکل، تولیدات این واحد نیز به زودی وارد بازار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر چهار کارخانه در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده در استان وجود دارد، تأکید کرد: استان گلستان از لحاظ حجم و میزان مواد ضدعفونی کننده در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار