سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: به علت شیوع بیماری کرونا، امسال در آستانه عید پایگاه‌های نیکوکاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا نمی‌شود اما مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری و با استفاده از اپلیکیشن‌ها به نیازمندان کمک کنند.

جشن نیکوکاری در گلستان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

به گزرش گلستان24 از گرگان؛ عیسی بابایی عصر امروز در نشست خبری اظهارداشت: قرار بود امسال در روزهای 14، 15 و 16 اسفندماه جشن نیکوکاری به صورت نمادین و فراگیر در استان برگزار شود اما به علت شیوع بیماری کرونا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در آستانه عید در مدارس استان جمع‌آوری شده بود، گفت: قرار بود جشن نیکوکاری امسال 14 اسفندماه در تمامی مدارس استان برگزار شود که این بیماری سبب تعطیلی مدارس شده است. قرار شده با همکاری سازمان دانش‌آموزی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی کمک‌های دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری و از طریق شماره حساب‌ها و اپلکیشن‌ها جمع‌آوری شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: برنامه استان برپایی پایگاه‌های نیکوکاری در روز 15 اسفندماه در میادین اصلی شهرها بود که این ایستگاه‌ها نیز تحت تأثیر بیماری کرونا امسال برپا نمی‌شود. روز شانزدهم نیز برپایی ایستگاه‌ها در مصلی‌های نمازجمعه پیش‌بینی شده بود که این اقدام هم از دستور کار خارج شد. با اینحال مردم نوع دوست گلستان می‌توانند برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید با شماره گیری *8877*1*017# کمک‌های نقدی خود را داشته باشند.

وی یادآور شد: سال گذشته 4 میلیارد تومان کمک مردمی برای نیازمندان از محل جشن‌های نیکوکاری، جمع‌آوری شد و امسال پیش‌بینی ما جمع‌آوری 6 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی بود که به طور قطع تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار می‌گیرد.

بابایی با بیان اینکه 14 درصد خانوارهای گلستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، اظهارداشت: مردم نوع دوست می‌توانند برای کمک به این خانواده‌ها از طریق شماره حساب 0118804689008 و شماره کارت 6037991899970226 به نام امداد نزد بانک ملی ایران اقدام کنند.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند با ارسال یک پیامک خالی به سامانه 8877 میزان کمک روزانه خود را به نیازمندان از مبلغ 100 تومان تا 500 تومان انتخاب کنند.

35 هزار بسته بهداشتی ویژه مددجویان تهیه و توزیع می‌شود

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در جامعه هدف این نهاد حمایتی گفت: در مرحله نخست قرار شد با اولویت سالمندان و بیماران که قریب به 35 هزار خانوار را در استان شامل می‌شوند، بسته‌های بهداشتی تهیه و بین آنان توزیع شود.

وی افزود: برای این کار نیاز به 500 تا 600 میلیون تومان اعتبار داریم که این منابع با همکاری استانداری تأمین شده و در حال رایزنی با برخی شرکت‌های تولید کننده هستیم تا این اقلام سریع‌تر تهیه و به دست ما برسد.

بابایی بیان داشت: با تهیه این بسته‌های بهداشتی و توزیع آنها در شهرستان‌های مختلف، مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) این بسته‌ها را به درب منازل مددجویان می‌رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار