رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که طی سه الی چهار روز اخیر شاهد افزایش خفیف کرونا در استان بودیم، گفت: به طور میانگین روزانه ۲۰ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری می شوند.

اسامی شهر های وضعیت سفید کرونا در گلستان اعلام شد

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ طبق آمارهای ارسالی در خصوص ویروس کرونا به وزارت بهداشت، شهرهای آزادشهر، مراوه تپه، آق قلا، کردکوی، گالیکش، مینودشت، کلاله و گمیشان شهرهای سفید استان بوده و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهری از استان در وضعیت قرمز قرار ندارد، افزود: در هفته های گذشته مجموع بستری ها در استان به ۱۵۰ بیمار هم رسید اما در سه الی چهار روز اخیر شاهد افزایش خفیف کرونا بودیم که تعداد بیماران افزایش یافت.

فاضل گفت: هم اکنون ۱۷۴ بیمار کرونایی و بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

وی اضافه کرد: به طور میانگین روزانه ۱۸ الی ۲۰ بیمار در بیمارستان ها بستری می شوند و حدود ۱۸ نفر هم از بیمارستان مرخص می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هم اکنون تعداد ترخیصی ها و تعداد افراد بستری شده در یک روز تقریباً مساوی است اما دو هفته گذشته تعداد مرخص شده روزانه بیش از تعداد بستری شده در این روز بود.

فاضل افزود: در سطح کشور شاهد پیک مجدد کرونا بودیم اما در گلستان پیک مجدد نداشتیم و فقط افزایش خفیفی اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: مردم نباید تصور کنند که کرونا تمام شده است، آنها باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد: پیش بینی ما این است که کرونا تا چند ماه آینده وجود دارد و ممکن است پیک های خفیفی اتفاق بیفتد لذا باید مسائل بهداشتی و شستن دست ها فراموش نشود.

فاضل تصریح کرد: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، از اول تیرماه نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد برقرار می شود و فعالیت هتل ها و مراکز گردشگری با ۵۰ درصد ظرفیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار