وب سایت «گردان سایبری خیبر» نوشت:

خیلی از دوستان براشون شبهه شده که واقعا چرا ایرانی که این همه سال در مقابل تحریم ها مقاومت کرد و هر آن پیروز میدان بود و شاید با شکستن تحریم ها بدون هیچ مذاکره ای از سمت غرب ، ناگهان با روی آمدن دولت جدید مواضعش به کل تغییر کرد و اینطور توافقی بهش تحمیل شد ؟؟..

از جنگ صفین تا دولت بنفش

خیلی از دوستان براشون شبهه شده که واقعا چرا ایرانی که این همه سال در مقابل تحریم ها مقاومت کرد و هر آن پیروز میدان بود و شاید با شکستن تحریم ها بدون هیچ مذاکره ای از سمت غرب ، ناگهان با روی آمدن دولت جدید مواضعش به کل تغییر کرد و اینطور توافقی بهش تحمیل شد ؟؟

جواب :

در جنگ صفین که حضرت علی (ع) فرماندهی اونو به عهده داشت بار ها نقل کرده اند که گفته میشد در آخرای جنگ این جمله بارها از سمت حضرت و صحابه تکرار شده که ما فقط ده شمشیر تا پیروزی فاصله داریم … !در این بین که معاویه شکست حتمی خودش رو به چشم میدید حیله ای اندیشید و قرآن ها رو به سر نیزه زد ،تا سست ایمان ها رو از میدان به در کنه و بتونه سرنوشت جنگ رو عوض کنه! حقیقتا هم موفق شد همون عده خوارجی که از سپاه حضرت علی (ع) بیرون رفتند و ماجرای مذاکره و در نهایت خلع امیرالمومنین (ع) شد سر انجام یک جنگی که حضرت علی ع فقط ده ضربه شمشیر تا پیروزی با اون فاصله داشت !

طبق قرآن و احادیث ، زمان و اتفاقاتش مدارم برای هر نسل در حال تکراره ، جنگ صفین ما هم سی ساله پیش شروع شد ماروتحریم کردند ، ترور کردند ، تهدید کردند ، اما ما مردانه جنگیدیم و مقاومت کردیم تا جاییکه امروز به اینجا رسیده ایم ، خیلی از خبرا رو سازمان های اروپایی و غربی اجازه انتشارشو نمیدن اما در این بین اگه یکمی مویرگی بخواید پیگیر قضیه باشید و به مسائل دقیق تر نگاه کنید میبینید که واقعا طرف مقابل در مقابل ایران کم آورده ، بازار و اقتصادشون خراب شده کشور های آسیایی بهشون غلبه کردن !

تقریبا کار به اونجایی رسیده بود که همشون به این نتیجه رسیده بودن که واقعا تحریم ها ناکار آمده درسته ایران رو اذیت کرد بهش سختی داد اما واقعا اونطور باید و شاید بازدهی نداده و ناکارآمده ، اونا به یه بازار برای خرید و فروش مثل ایران نیاز داشتند ، کم کم داشتن مجبور میشدن که عقب نشینی کنند و ما در اون حالت ده ضربه شمشیر تا پیروزی برسیم ، یعنی اگه می بینید الان کشورهایی بعد توافق به ایران سفر میکنند شاهد تصدیق کننده همین صحبت های ماست !

جنگ-صفین-تا-بنفش

که ناگهان دوران دولت دهم به پایان رسید و دولت یازدهم ظهور کرد دولتی که کلید حل تمام مشکلات ما رو به شکسته شدن تحریم ها و تعامل با غرب وابسته میدونست ،انگار هوای انقلاب و مقاومت سمت اونا نوزیده بود تا قدرت گرفتن کار به سازش و میدان دادن و نقض مقاومت کشید ! خودی ها رو تخریب میکردن هم جبهه دشمن میدونستن اما پشت صحنه با اسم تعاملابوموسی هایی رو برای مذاکره با عمر و عاص فرستاده و در نهایت اون چیزی شد که نباید میشد ! یه جنگی رو که سی سال براش زحمت کشیده شده بود ، هشت سال به شدت روی اون استراتژی و مقاومت فوق العاده پیاده شده بود تا قدرت ایران و گزینه های روی میزش فقط در هشت سال چندین برابر گذشته بشه همگی طی یه سری فرایند ها وابسته به هم محدود و محدود تر بشه تا در نهایت به اینجا برسه !

ما نمیگفتیم که نباید با اونها تعامل و ارتباط نداشته باشیم اما واقعا این همه امتیاز در مقابل تعاملی که هر لحظه مثل یه تار عنکبوتمیمونه فقط میتونم به این آقایون یه کلمه بگم اونم اینکه التمــــــــــاس دعــــــــــا

پ.ن : این فقط یه تحلیل خیلی ساده و قابل فهم از شباهت جنگ صفین با این دوران و این دولت محترم بود ! اگه دوستان شبهات پیچیده تری داشتن مطرح کنند تا تخصصی تر براشون مسائل رو تشریح کنیم !

پ.ن :انتشار این مطلب به هر نحوی بدون مانع بوده و جایز نیز هست ! ذکر منبع هم بشه بهتره تا اگه شبهه ای برای کسی بود جواب داده بشه !

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار