پس از حوادث سال 88 شبکه های BBC و VOA مدام از سرطان زا بودن پارازیت های ماهواره ای که توسط جمهوری اسلامی ایران برای جلو گیری از پخش برنامه های آنان ارسال می کند خبر دادند.

پارازیت سرطان زاست یا ماهواره؟

به گزارش گلستان 24 وبلاگ معبر سایبری فندرسک نوشت:

این جنگ روانی توسط شبکه های BBC و VOA شکل گرفت به دلیل نبود آگاهی و آمار درست در نزد مردم موفق شد تا اذهان خیلی از مردم ایران را نسبت به سرطان زا بودن پارازیت حساس کند تاجایی که بعد از فوت خواننده جوان مرتضی پاشایی بر اثر سرطان این جنگ روانی تشدید شده است.

 

کشورهایی که از پارازیت استفاده می کنند :

سوال ما این است اگر پارازیت سرطان زاست چرا کشورهایی از جمله انگلیس، اسرائیل، آلمان، آمریکا،استرالیا، چین، هند و ... از پارازیت های ماهواره ای استفاده می کنند و کسی هم صدایش در نمی آید ولی وقتی در ایران استفاده می شود اولین کشورهایی که بوق در کرنا می کند انگلیس و آمریکا و اسرائیلهستند؟

به عنوان مثال در طول وقایع مربوط به موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه ارسال پارازیت و اختلال در شبکه‌های جهانی ایران مانند پرس‌تی‌وی، سحر2، العالم و حتی جام‌جم آشکارا توسط اسرائیل و آمریکا در دستور کار قرار گرفت.

روش ارسال پارازیت :

به طور کلی دامنه فرکانس امواج ماهواره‌های تلویزیونی KHz 100-9 است. برای ایجاد اختلال در این محدوده 2 راه وجود دارد؛ پارازیت نوع اول پارازیتی است که روی فرستنده ارسال می‌شود و تاثیری بر جامعه هدف ندارد.

اما نوع دوم، پارازیت‌های محلی هستند که به آن پارازیت‌های افقی نیز گفته می‌شود. این امواج توسط دستگاه‌های فرستنده مایکروویو که روی دکل‌ها و مناطق مرتفع و بلند نصب می‌شوند، ارسال می‌شود. به طور معمول برای ایجاد اختلال در دریافت یک فرکانس خاص یا یک محدوده باید قدرت امواج ارسالی افقی برابر یا بیشتر از دامنه اولیه باشد. پس حتی اگر طبق شایعات موجود، فرکانس دستگاه جمر یا پارازیت‌ساز هزار برابر دامنه عنوان شده باشد فارغ از غیرمنطقی بودن موضوع میزان تشعشع برابر با 9 تا 100 مگاهرتز محاسبه می‌شود.

طبق استانداردهای مرکز جهانی محافظت در برابر تشعشع که هر ساله در گزارش سالانه خود محدوده مجاز فرکانس امواج غیریونیزان اعم از آنتن‌های موبایل، آنتن‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای، سیستم‌های اختلال امواج و حتی میزان تشعشع دریافتی از خورشید در هر منطقه را تعیین می‌کند حد مجاز دریافت تشعشع در محدودهGHz 300- 0 عادی تعیین شده است یعنی دریافت تشعشع تا میزان تعیین شده، طبق مطالعات فعلی؛برای سلامتی انسان در درازمدت خطرآفرین تشخیص داده نشده است.

 

طرح چند سؤال:

1- همانطور که مشخص شد امواج پارازیت در ارتفاع مشخص از زمین و به صورت افقی ارسال می شوند در صورتی که امواج ماهواره به صورت عمودی به دیش های ماهواره برخورد می کنند. و بخاطر حالت این دیش ها وایجاد کانون برای امواج که بر شدت برخورد امواج می افزاید، و اگر پارازیت سرطان زاست آیا شدت امواج ماهواره سرطان زا تر از پارازیت ها نیست؟

2- یکی از عوامل سرطان زا در دنیا و در ایران مصرف مشروباط الکی است. همان چیزی که به یکی ازپرطرفدار ترین محصولات تبلیغاتی در کانال های ماهواره تبدیل شده است و باعث شده تا اقلب افرادی که در منزل خود از ماهواره استفاده کنند بر اثر تبلیغات های فراوان به استفاده از مشروباط الکلی روی بیاورند. آیااین نوع سرطان هم بر اثر پارازیت است یا ابر اثر استفاده از ماهواره؟

3- بر اثر تماشا و تبلیغات های ماهواره امروزه بسیاری از بانوان ایرانی تمایل به برنزه کردن پوست بدن خود دارند. UVA عامل اصلی برنزه شدن پوست است ، در واقع سالن های برنزه کردن پوست از این امواج استفاده می کنند. میزان اشعه UVA در سالن های برنزه ، ۱۲ بار بیشتر از نور خورشید است. تحقیقات نشان می دهند کسانی که از سالنهای برنزه سازی استفاده می کنند 5/2 بار بیشتر از سایرین مبتلا به  SCC و 5/1 بار بیشتر بهBCC مبتلا می شوند و استفاده از سالن های برنزه از سنین جوانی ، خطر نوع دیگری از سرطان پوست (ملانوما) راتا %۷۵ افزایش می دهد. آیا این نوع سرطان هم بر اثر پارازیت است یا ابر اثر استفاده از ماهواره؟

4- تبلیغات شبکه های ماهواره ای منجر به افزایش مصرف دخانیات در میان جوانان ایرانی شده است و در این بین مصرف قلیان شتاب بیشتری دارد. این در حالیست که قلیان دارای 4000 ماده سمی و 70 ماده سرطان زا است که 66 درصد برونشیت و سرطان ریه، 12 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و 38 درصد بیماری‌های حاد تنفسی در جهان ناشی از مصرف قلیان می باشد.  آیا این نوع سرطان هم بر اثر پارازیت است یا ابر اثراستفاده از ماهواره؟

5- شبکه های ماهواره ازجمله شبکه های فارسی زبانی مانند من و تو همواره مردم را به مصرف گوشت خوکتشویق می کنند و با ساخت برنامه هایی همچون بفرمایید شام به مردم ایران می گویند که مصرف گوشت خوکبسیار لذت بخش است. این در حالیست که طی پژوهش های شکل گرفته در جهان، گوشت خوک میزان احتمالابتلا به سرطان را تا 10 درصد افزایش می دهد. آیا این نوع سرطان هم بر اثر پارازیت است یا ابر اثر استفاده از ماهواره؟

6- مصرف مواد آرایشی که توسط ماهواره تبلیغ می شود امروزه توسط خیلی از بانوانی که به تماشای برنامه های ماهواره می پردازند بسیار رشد داشته است. این در حالیست که اکثر مواد آرایشی دارای بیش از 7 نوع ماده سرطان زا نظیر Phthalates ،  Formaldehyde،Paraben ، Oxybenzone ، Surfactant ،Butylated Hydroxyanisole و fragranc می باشند. آیا این نوع سرطان هم بر اثر پارازیت است یا بر اثراستفاده از ماهواره؟

پ,ن : ما عاشق ایران و ایرانی های عزیز هستیم و آرزوی سلامتی برای همه هموطنان را داریم. امیدواریم با فرهنگ سازی درست جلوی نابودی نسل ایران را بگیریم. از یاد نبریم بنزین های نا مرغوب نیز یکی از عوامل سرطان زاست که با رعایت اصول ترافیکی و استفاده از سوخت های پاک می توانیم سهم بسزایی درکاهش ابتلا به سرطان در کشور داشته باشیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار