وبگاه "البرزبان" نوشت:

بعد از رد صلاحیت‌های شورای نگهبان حسن روحانی یا حمایت از فتنه‌گران را می‌پذیرد و در مقابله با شورای نگهبان خود را در چاهی می‌اندازد که امثال بنی‌صدر در آن افتادند و یا مانند خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری‌اش از این کار صرف نظر کرده و آن‌گاه با چاله‌ی پروژه‌ی عبور از روحانی توسط اصلاحات مواجه می‌شود.

پروژه «چاله و چاه» این بار برای روحانی

انتخابات اسفند ماه سال ۹۴ نقطه ای بود که جریان به اصطلاح اصلاح طلب که مغز متفکر آن همان طراحان فتنه ۸۸ هستند به شدت به آن دل بسته بودند . از سویی با تلاشهایی که برخی از حامیان فتنه برای به دست گرفتن مجلس خبرگان انجام داده و شعار غیر قانونی شورای رهبری که سر دادند ، به نظر میرسد که اتاق فکر فتنه نقشه ای برای دو مجلس کشیده و قصد دارد با فشار مجلس خبرگان دستور بازنگری قانون اساسی را از رهبری دریافت و به کمک مجلس شورای اسلامی واژه ی شورای رهبری را مجددا وارد قانون اساسی نماید ، لیکن برای این نقشه و نقشه های دیگری از این دست که به جهت عدم ضرورت اکنون افشای آنها به صلاح نیست ، اصلاحات گامهایی را پیش بینی نمود .

یکی از اصلی ترین این گامها انجام عملیاتی تحت عنوان “ نهضت ثبت نام ” بود که قرار شد در خصوص هر دو مجلس تعداد زیادی ثبت نام از واجدین و غیر واجدین انجام پذیرد تا شورای نگهبان در دو وضعیت سخت قرار گیرد ، بدین معنا که اگر به جهت ثبت نامهای بالا و نگرانی از برخی از تحرکات و آشوبهای احتمالی ، رد صلاحیت ها را به حداقل برساند راه برای به دست گرفتن مجلس برای فتنه گران و عملا جریان نفوذ استکبار در دستگاههای تصمیم ساز کشور باز شود و اگر شورای نگهبان به وظیفه خود به صورت کامل عمل کند و تعداد ریزشها زیاد باشد با وارد کردن شبهات مختلف نظام به سمت چالش برود .
در این راستا نمیتوان کمک دستگاه اجرایی وزارت کشور و فرمانداریها به اصلاحات را نادیده گرفت ، از بیش از دوازده هزار نفر ثبت نام شده بصورت عجیبی نزدیک به یازده هزار نفر در هیاتهای اجرایی تایید و به شورای نگهبان اعلام شدند .
شورای نگهبان همانگونه که توقع میرفت با انجام دقیق وظیفه خود افراد دارای صلاحیت را اعلام و سایر افراد را به دو دسته رد صلاحیت به معنایی افرادی که از نظر شورا به طور قطع رد صلاحیت شده ا ند و افراد عدم احراز صلاحیت به این معنا که در راستای بررسی ها نقاط مبهمی وجود دارد که کاندیدا چنانچه بتواند ابهام مورد نظر را رد نموده به جرگه تایید صلاحیت شده ها بپیوندد.
جالب اینجاست که عده ای از افراد ثبت نام شده ازکمترین حد احراز صلاحیت برخوردار نیستند ، مثلا نمایندگانی که در مجلس ششم شورای اسلامی اقدام ضد انقلابی تحصن و پیشنهاد جام زهر را به مقام معظم رهبری دادند با اینکه یقینا میدانستند به جهت عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت خواهند شد اما به جهت دستور فرماندهی اصلاحات ثبت نام کردند تا فشار بر نهاد مقدس شورای نگهبان بیشتر شود .
علی ایحال آنچه در پیش روست چند وضعیت است که بخشی از آن به دولت و شخص رئیس جمهور برمی گردد. اتاق فکر فتنه و اصلاحات این بار برای روحانی پروژه ای را کلید زده است که قبلا یک بار آن را برای خاتمی در دولت او ایجاد کرد ، می توان نام این برنامه را “پروژه چاله و چاه ” نهاد . بدین معنا که اصلاحات برای حل مشکل کاندیداهای خود که تقریبا همگی از فعالان فته ۸۸ بوده و بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خسارات جبران نشده و جبران ناپذیر فتنه کماکان به درستی خط قرمز تایید صلاحیت خواهد بود ، دست به دامان رئیس جمهور می شود ، در این فضا حسن رو حانی یا حمایت از فتنه گران می پذیرد و خود را با شورای نگهبان که بر اساس فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری نهادی مقدس بوده و مخالف آن مفسد فی الارض و… است میشود و عملا خود را در چاهی می اندازد که امثال بنی صدر در آن افتادند و یا مانند خاتمی در دوران ریاست جمهوری اش از این کار صرف نظر کرده به چند سخنرانی و نامه اکتفا میکند ،( همانطور که در خصوص حبس موسوی و کروبی رفتار کرد) و آنگاه با چاله ی پروژه ی عبور از روحانی توسط اصلاحات مواجه میشود .
همانگونه که هر عقل سلیمی در وضعیت ناچاری چاله را به چاه ترجیح میدهد ( هر چند مخالفت با نظام ضمن به چاه افتادن دنیا به عذاب آخرت گرفتار شدن را نیز دارد و همچنین چاله ی عبور اصلاحات بیشتر از آنکه واقعی باشد یک توهم سرابی است ) عاقلانه و لااقل برای یک بار هم مطابق تدبیر عمل کردن آنست که رئیس محترم جمهور و دولت محترم خود را از دام اتاق فکر فتنه خلاص کرده و با بودن و اعتماد به انقلاب ، ولایت فقیه و مردم انقلابی کار خود را در حوزه های مرتبط که در آن نیازمندیهای بی شماری وجود دارد متمرکز نماید .

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار