وب سایت «گردان سایبری خیبر» نوشت:

از کودکی در گوش من و شماهای فهمیده و به اصطلاح روشنفکر خوانده اند و ما هم در گوش فرزندانمان خواهیم خواند که به هم نخندید و با هم بخندید...

تخریب از نوع خنده

از کودکی در گوش من و شماهای فهمیده و به اصطلاح روشنفکر خوانده اند و ما هم در گوش فرزندانمان خواهیم خواند که به هم نخندید و با هم بخندید.

اما متاسفانه در مقیاس کلان و وسیع این موضوع توسط همین ناصحان رعایت نمیشود. تا به حال از خود پرسیده اید این همه جوک و لطیفه های قومی قبیله ای از کی وارد زبان ما شده است؟ با گسترش روزافزون شبکه های مجازی و گروه های مختلف در همه نقاط کشور، متاسفانه ریشه ی این جوک های قبیله ای هم جانی تازه گرفت و دوباره وارد زبان مردم ما شد. جوک هایی که در وهله ی اول مایه ی خنده و شادی و تفریح میدانند و میپندارند که این خنده و جوک ها بعد از مدتی فراموش میشوند و زودگذر است اما به نظر شما واقعا این لطیفه ها و جوک ها هیچ تاثیری ندارند؟ یعنی شما همه ی مردم این کشور را به یک دید و با یک ویژگی نگاه میکنید؟

با نگاهی به پیامک ها جوک و طنز علیه قوم های ایرانی متوجه می شویم که سه ویژگی قوم های ایرانی  مورد هجمه قرار گرفته ؛سادگی –صداقت –شجاعت که از ویژگی های ایرانیان اصیل می باشد. وحالا ما با مسخره کردن این ویژگی ها سعی داریم همدیگر را بخندانیم…اما این ما هستیم که داریم با استفاده از این متن های بی معنی ضعف خودمان را نشان میدهیم و به بقیه مردم دنیا که قصد نابودی ما را دارند میفهمانیم که ما نیز با این قوم ها مخالفیم و به آنها اجازه میدهیم که مردم کشور ما را مسخره کنند.امروز لر ها را مسخره کردید فردا ترک ها را و مطمئن باشید پس فردا خودتان را مسخره میکنند! امروز جوانان لر خود را در مقطعی لر محسوب می کنند و بعد از آن هویتی دیگر برای خود دست پا می کنند که نشان دهنده موفق بودن برنامه های استحاله فرهنگی در میان جوانان این قوم است. رهبر معظم انقلاب بارها بر همگرایی اقوام ایرانی تاکید نموده اند. ایشان اقوام ایرانی را ظرفیت های نظام توصیف کرده اندو تحقیر و تمسخر آنان را از مصادیق جرم برشمرده اند.

0MG_9250

همه ی ما هویتی ایرانی داریم و بقیه ی اقوام ایرانی نیز به همین صورت، در همین خاکی زندگی میکنند که ما زندگی میکنیم.جوانان ما و مردم لر  و ترک و آذری با این پیامک های پوچ و بی محتوا هویت شان خدشه دار نمی شود بلکه همچون دنا و زردکوه و دماوند سرافراز در راه اعتلای میهن اسلامی شان ایران مجاهدانه تلاش دارند و دغدغه اصلی شان سرافرازی ایران اسلامی در همه عرصه هاست. شاید دلیل استفاده ما از این مطلب های طنز بی محتوا ، عدم وجود منابع طنز صحیح میباشد اما این خود ما هستیم که با عقاید و تفکرات و سلیقه ی  ناپسند خودمان این اجازه را میدهیم که این منابع درست در اختیارمان قرار نگیرد و کسی سراغ به وجود آوردن این منابع نرود. پس اول تفکراتمان را درست کنیم! وقتی ما به این جوک ها توجه میکنیم و به سراغشان میرویم قاعدتا کسی هم به فکر به وجود آوردن جوک های طنز صحیح نمیرود! این حمایت ماست که باعث میشود جوک هایی ترویج پیدا کنند و یا از بین بروند!

پ ن : همه ی اقوام ایرانی با صداقت، ولایتمدار، وطن پرست و با اخلاص هستند و هیچ هجمه ای نمی تواند این ویژگی های خوب را نشانه بگیرد.اگر ما خودمان، خودمان را مسخره کنیم توقع داریم یک غیر ایرانی با ما چطور برخورد کند؟!

انتهای پیام"

 

ارسال نظر

آخرین اخبار