وبلاگ" کودک دانا" منتشر کرد

مستند «کودکان مصرف کننده؛ تجاری سازی کودکی»، به کارگردانی آدریانو باربارو و جرمی اِرپ، محصولی از «سازمان آموزش رسانه ای» در سال 2008 است.

مستند کودکان مصرف کننده+دانلود

قسمت اول:

 

قسمت دوم:

 

برای دانلود قسمت اول اینجا

برای دانلود قسمت دوم اینجا کلیک کنید


    تا پایان دهه 60 حضور کودکان در تبلیغات تلویزیونی محدود بود، اما بعد از این دوران شرکت های تبلیغاتی توجه ویژه ای به کودکان و تاثیر مستقیم آنها بر فروش محصولات نشان دادند. لغو محدودیت تبلیغات برای کودکان در راستای سیاست های بازار آزاد در دوران ریگان، زمانی که «بازار» راه نجات تمام مشکلات بشری به حساب می آمد، کمک کرد تا شرکت های تبلیغاتی هیچ فرصتی را برای تاثیر روحی و روانی بر مخاطبان خردسالشان از دست ندهند. تاثیر یک کودک زیر دوازده سال بر روی والدینش برای خرید کالاها و خدمات در جامعه امریکا بیش از تصور ماست، به طوری که در مدت سال های پس از دهه 60 توجه ویژه کمپانی های تجاری و تبلیغاتی را به خود جلب کرد. غیر از این، مبلغی که خود کودک به عنوان قدرت خرید در اختیار دارد، عدد کوچکی نیست.
در ابتدا به نظر می آید کودکان تنها با تاثیری که بر نظر والدینشان در انتخاب محصول می گذارند، سمت و سوی تبلیغات را متوجه خود ساخته اند، اما فیلم نشان می دهد ابعاد ماجرا بسیار گسترده تر از این است. کودکان امروز در چشم کمپانی ها مصرف کنندگان فردا هستند که با جلب نظرشان به یک برند خاص، می توان آنها را به مصرف کنندگان مادام العمر یک محصول تبدیل کرد. رسانه ها با قدرت تبلیغی شگفت آور خود، خرید و مصرف را مهم ترین رکن زندگی یک کودک ایده آل نشان می دهند و از او موجودی می سازند که با مصرف هویت می یابد. در این مسیر کمپانی ها انواع آزمایش های روانی، ساخت شبکه های اجتماعی تبلیغاتی در میان کودکان، بازاریابی های خاص کودکان و انواع روش ها برای شناخت و شکل دهی ذائقه کودکان را به کار می برند. قدرت شگفت آور نظام تبلیغاتی حاکم و دسترسی سریع و آسان کودکان به رسانه ها مادران را در میدان مبارزه ای نابرابر قرار می دهد؛ میدانی که در یک طرف آن غول های تبلیغاتی و رسانه ای با میلیون ها دلار سود قرار دارند و در سوی دیگر مادرانی که تنها چند ساعت از روز به کودکانشان دسترسی دارند.
مستند «کودکان مصرف کننده؛ تجاری سازی کودکی»، به کارگردانی آدریانو باربارو و جرمی اِرپ، محصولی از «سازمان آموزش رسانه ای» در سال 2008 است.

 
منبع: وبلاگ" کودک دانا"

 

ارسال نظر

آخرین اخبار