دورهم ”به نقل از وبلاگ”رضویون“ نوشت:

خیانت‌های امریکا در قضیه برجام از طریق شعر به افکار عمومی منتقل شود!

خیانت‌های پررنگ‌تر از اصل برجام!

خیانت‌های پررنگ‌ تر از اصل برجام

 «خیانت‌های امریکا در قضیه برجام از طریق شعر به افکار عمومی منتقل شود» این مهم‌ترین مطالبهرهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه شعراست که به معنای آن است که معظم‌له خواهان آن است تا بدعهدی و غیر‌قابل اعتماد بودن امریکا چه در بیان حقوقی و سیاسی و چه با زبان شعر به جامعه منتقل شود تا در برابر تلاش‌های یک جریان خاص برای بزک کردن چهره استکبار واکسینه شود.

 امریکایی‌ها حتی به آن چیزی که خود در سند موسوم به برجام امضا کرده بودند هم پایبند نشدند و خلاف آن عمل کردند. در اینجا صرفاً به چند رویداد به‌صورت کوتاه اشاره می‌کنیم تا از اقدامات جدیدی که امریکایی‌ها بعد از توافق هسته‌ای انجام داده‌اند، مطلع شویم و معنای عدم اعتماد به امریکا را که رهبر انقلاب از آن سخن می‌گویند، بهتر لمس کنیم. 

1- قانون محدودیت ویزا یکی از مهم‌ترین مصداق‌های نقض برجام از سوی امریکایی‌ها بود. دسامبر ۲۰۱۵ میلادی (آذرماه ۱۳۹۴) «مجلس نمایندگان امریکا» طرحی را در قانون بودجه‌۲۰۱۶ این کشور قرار داد و تصویب کرد.

2- همچنین پس از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک « عماد » که به‌صورت منطقی، حق هر کشوری است که برای تأمین امنیت خود و دفاع از کشور دارای چنین قدرتی باشد، امریکایی‌ها دست به کار شدند تا مناقشه‌ جدیدی در این خصوص ایجاد کنند. 

3- از سوی دیگر موضوع و موضع ضدایرانی کنگره‌ امریکا از سال ۲۰۱۵ به سال جدید میلادی هم روانه شد و درست چهار روز بعد از شروع سال جدید میلادی کمیته ‌روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا طرحی را تصویب کرد که طبق آن «لغو تحریم‌های اعمال شده علیه برخی اشخاص و نهادهای ایرانی در صورتی اجرا می‌شود که اثبات شود در برنامه ‌موشکی ایران نقشی نداشته‌اند.»

4- در ادامه نیز «دادگاهی در نیویورک در حکمی غیابی، ایران را به پرداخت بیش از 10/5میلیارد دلار غرامت به اعضای خانواده‌کشته‌شدگان در نتیجه‌ عملیات تروریستی ۱۱سپتامبر سال ۲۰۰۱ و همچنین شرکت‌های بیمه ‌پرداخت‌کننده ‌غرامت، به ‌علت ضررهای ناشی از این عملیات تروریستی محکوم کرده است.

5- در یکی دیگر از موارد دیوان عالی امریکا روز چهارشنبه (اول اردیبهشت ۱۳۹۵) در حکمی جنجالی و یک‌طرفه اعلام کرد که حدود ۲میلیارد دلار از دارایی‌ها و اموال بلوکه‌شده‌ ایران باید به خانواده‌های امریکایی‌کشته‌ شده در بمبگذاری۱۹۸۳ پایگاه تفنگداران امریکایی در بیروت و دیگر حملاتی که گفته می‌شود ایران در آنها دست داشته، پرداخت شود.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار