بسم الله الرحمن الرحیم دنیای پیشرفته امروزی با تکیه بر دانش و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و رسیدن به بهترین جایگاه برای زندگی بشر است. این پیشرفت ها نیاز انسان را به امکانات و لوازم بسیاری بیشتر از پیش می کند.

ورود مسئولین ممنوع!

به گزارش گلستان 24 وبلاگ اباصالح نوشت:

کشور ایران نیز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت همیشگی ویکپارچه مردم از نظام در سالهای اخیر در همه زمینه  های علمی-فرهنگی-هنری و...پیشرفت های قابل توجهی را داشته است. 

اما درکنار همه این پیشرفت ها برخی مشکلات در گوشه کنار این مرزوبوم همچنان خود نمایی می کند. 

شهرستان زاهدان نیز به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران از این قاعده مستثنی نیست ودر گوشه گوشه این شهر حدود یک میلیون نفری مشکلاتی به چشم می خورد که شاید با کمی همت و تلاش مسئولین شهری دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم. 

یکی از مشکلات بزرگ و شاید بزرگترین مشکل این شهر وجود گورستان های متعدد در سطح شهر می باشد که متاسفانه چهره ی بسیار زشتی به این شهر داده است. 

این گورستان ها که اکثرا در مناطق قدیمی شهر به چشم می خورد سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای اهالی محل شده است.   

یکی از این گورستان ها که سالیان بسیاری از وجود آن می گذرد در محدوده پنج راه بسیج(بابائیان) و خیابان مالک اشتر شمالی می باشد. 

 

  

در این منطقه از شهر زاهدان بدلیل کمبود نظارت شهرداری و نبود سطل زباله این گورستان تبدیل به محلی جهت دفع زباله مردم گردیده و این در حالی است که در پشت همین دیوار مدرسه ابتدایی عدالت قرار دارد و مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان و معلمان این آموزشگاه به وجود آورده است.

علاوه بر مشکلات بهداشتی موجود در این منطقه متاسفانه این مکان محلی امن جهت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل شده است که این موضوع به خودی خود باعث ایجاد ناامنی و سرقت های متعدد در این محدوده شده است که بارها از طرف مساجد و پایگاههای محل از مسئولین درخواست کمک شده است اما متاسفانه.... 

آیا اگر این مکان در منطقه ای دیگر از شهر زاهدان وجود داشت باز هم اینگونه از کنار آن می گذشتیم؟ 

آیا در اختیار قرار دادن این مکان به بخش های فرهنگی-ورزشی-هنری-اداری و....راهی مناسب جهت برطرف شدن این مشکلات نیست؟ 

آیا مسئولین شهری حاضرند ساعاتی هرچند کوتاه را در این منطقه زندگی کنند؟ 

 

متاسفانه مدتی قبل از طرف مسجد حضرت بقیه الله العظم(عج)وپایگاه مقاومت بسیج حضرت اباصالح(عج)حوزه ثارا....درخواستی به مسئولین در راستای قرار دادن قسمتی از این منطقه جهت ساخت پایگاه بسیج ارائه گردید که با لطف برخی از دوستان و سنگ اندازی های اداری شان این امر نیز به سرانجام نرسید و این مکان همچنان محل انواع خلاف و محیطی برای دفع نامناسب زباله می باشد. 

قابل توجه برخی از مسئولین محترم که وجود گورهای متعدد برادران اهل سنت را در این محدوده بهانه ای برای از زیر بار مسئولیت فرار کردن خود قرار می دهند که فاصله اولین گور از دیوار حدود15متر می باشد که این فاصله را می توان با وجود برخی مراکز فرهنگی پر نمود.  

امید است با عنایت و تدبیر همه دوستان اعم از شهرداری-شورای محترم شهر زاهدان-مسئولین فرهنگی وهنری شهر این مشکل مردم این ناحیه نیز مرتفع گردد تا علاوه بر زیبایی شهر بتوان از این محدوده به نحو احسن استفاده نمود. 

قابل توجه همه مسئولین محترم شهرمان زاهدان که چشم امید مردم منطقه بابائیان به همت و دوراندیشی وتلاش شما عزیزان دراین زمینه دوخته شده است.

در پایان نیز از زحمات دکتر شهریاری نماینده محترم مردم شهرستان زاهدان در مجلس شورای اسلامی که کمک بسیاری در جهت ساخت سالن ورزشی حضرت علی اکبر(ع)و بازسازی پارک گلها نموده اند تشکر نموده و برای همه زحمت کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و بهروزی را داریم.

ارسال نظر

آخرین اخبار