دورهم به نقل از "وبلاگ قدس" نوشت:

مقام معظم رهبری: یکی از سخت‌ترین آسیبهای اقتصادی ما همین وابستگی به نفت است 92/12/20 من هزار بار تا به حال اصطلاح اقتصاد مقاومتی را ازمسئولین شنیده ام اما منتظرکوچکترین اقدام هستم 94/06/08

اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد نفتی!

مقام معظم رهبری:

یکی از سخت‌ترین آسیبهای اقتصادی ما همین وابستگی به نفت است.   92/12/20

من هزار بار تا به حال اصطلاح اقتصاد مقاومتی را از مسئولین شنیده ام اما منتظرکوچکترین اقدام  هستم. 94/06/08

.

تاکید و تکرار واژه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری آنقدر زیاد شده که توجه هر انسانی را به خود جلب می کند.

بانامگذاری سالهای اخیر تحت عناوین اقتصاد مقاومتی بیش از بیش این مسئله را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کرده است.

مسئولین کشور هم که مدام در سخنان و جلساتشان این کلمه را تکرار و براهمیت و لزوم تلاش برای آن تاکید می کنند .

ولی در میدان عمل و به عنوان مثال بحث بودجه بازهم شاهد بسته شدن بودجه با تکیه فراوان بر نفت و نیز تلاش مسئولین برای بالابردن میزان صدور نفت هستیم.

علی رغم شعاردادنهای فراوان از سوی دولت مردان گامهای ضعیفی در این زمینه برداشته شده است و اقتصاد ما همچنان نفتی و وارداتی است که کاملا با بحث مقاومت، مغایرت دارد..

عدم کنترل واردات کالاهای غیر ضروری و نیز عدم توجه به تولید با تکیه بر فروش نفت این مسئله را به ذهن متبادر می کند که دولتها و دولتمردان علی رغم تکرار شعارها در عمل فقط به دنبال این هستند که چند صباح دولت آنها با کمتریت تنش بگذرد و آسیبی به ظاهر به سابقه سیاسی خود و هم حزبی هایشان نخورد که بهترین راه برای پیشبرد این هدف تکیه هرچه بیشتر به فروش نفت است و بس.

به قول مرحوم جلال آل احمد «....صنعت غرب ما را غارت می‌کند و به ما حکم می‌راند  و سرنوشت ما را در دست دارد. پیدا است که وقتی اختیار اقتصاد و سیاست مملکت را به دست کمپانی‌های خارجی دادی، او می‌داند که به تو چه بفروشد و دست‌کم این را می‌داند که چه چیز را نفروشد. و البته برای او که می‌خواهد فروشنده‌ دائمی کالاهای ساخته‌ی خود باشد، بهتر این است که تو هرگز نتوانی از او بی‌نیاز باشی. و خدا زنده بدارد معادن نفت را. نفت را می‌برند و در مقابل هرچه بخواهی به تو می‌دهند. از شیرمرغ تا جان آدمی‌زاد.»

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار