شریعتمداری در کیهان:

گفتنی است تخلفاتی نیز در برخی از شعبه‌های اخذ رأی صورت گرفته بود که شورای نگهبان قول پیگیری آن را داده است و اما، مهمترین و اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد، ترساندن مردم از سایه جنگ بود!

وقتی رئیسی ۴۰ روز وقت داشت و روحانی ۱۴۴۰ روز!

شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت:


انتخابات ریاست‌جمهوری با همه فراز و نشیب‌ها و چالش‌های ریز و درشتی که داشت به پایان رسید، این انتخابات، درس‌ها و عبرت‌هایی با خود داشت که اشاره‌ای هر چند گذرا به برخی از آنها ضروری به نظر می‌رسد.

رأی آقای رئیسی در پائین‌ترین حد ممکن،می‌توانست ۲برابر آراء اعلام شده باشد. چرا؟


روحانی، رئیس‌جمهور مستقر بود و طی ۴ سال گذشته همه امکانات و ظرفیت‌های فراوان قوه مجریه را در اختیار داشت، در حالی که آقای رئیسی نه فقط به هیچیک از امکانات مورد اشاره دسترسی نداشت، بلکه با انبوهی از اتهامات ناروا و یکسویه که از تریبون‌های بی‌شمار دولت شلیک می‌شد نیز روبرو بود.


 آقای روحانی برای تبلیغ انتخاباتی - مستقیم و غیرمستقیم - یک فرصت ۴ ساله یعنی ۱۴۴۰ روز را در اختیار داشت ولی آقای رئیسی کمتر از ۲ ماه، یعنی فقط ۴۰ روز بود که به میدان رقابت آمده بود و طی همین ۲ هفته توانسته بود به حدود ۱۶ میلیون رأی دسترسی پیدا کند.


به یقین آقای رئیسی اگر امکانات فراوان و فرصت ۴ ساله آقای روحانی را در اختیار داشت، تقریبا رأی چندانی برای رقبایش باقی نمی‌گذاشت.


رأی ۱۶ میلیونی آقای رئیسی، نشان می‌دهد که سخنان، برنامه‌ها و بینش و منش وی در میان توده‌های مردم خریداران فراوانی دارد.


دولت در چند ماه نزدیک به انتخابات توان قابل ملاحظه‌ای را برای مقابله با رقبای انتخاباتی به صحنه آورده بود و بسیاری از وزرا، معاونان، استانداران، فرمانداران، بخشداران و رسانه‌های در اختیار به ستاد انتخاباتی دولت تبدیل شده بود.


این در حالی است که آقای رئیسی نه فقط از این امکانات بهره‌ای نداشت، بلکه قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری ایشان باعث شده بود که استفاده از حداقل امکاناتی را که در اختیارش بود نیز بر خود ممنوع و حرام کند.


گفتنی است تخلفاتی نیز در برخی از شعبه‌های اخذ رأی صورت گرفته بود که شورای نگهبان قول پیگیری آن را داده است.


و اما، مهمترین و اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد، ترساندن مردم از سایه جنگ بود!  دولت در اقدامی غیراخلاقی و تعجب‌آور که از پشتیبانی گسترده رسانه‌های بیگانه نیز برخوردار بود، اصرار داشت به مردم بقبولاند، اگر به روحانی رأی ندهند و آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری برسد، باید در انتظار جنگ و حمله نظامی آمریکا باشند!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار