در مصاحبه با گلستان24؛

با توجه به شناختی که از طرف مقابل داریم بی‌شک یا توافقی شکل نخواهد گرفت و یا اینکه توافقی که موردپسند ملت ایران خواهد بود اتفاق نخواهد افتاد.

محمد اسماعیلی: «احتمال رسیدن به توافق خوب از صفر هم کمتر است»

محمد اسماعیلی، فعال فرهنگی شهرستان خان ببین و مدیر وبلاگ معبر سایبری فندرسک، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره مذاکرات اخیر هسته ای تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+5 ، می گوید: همان‌طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند ، من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و با توجه به شناختی که از طرف مقابل داریم بی‌شک یا توافقی شکل نخواهد گرفت و یا اینکه توافقی که موردپسند ملت ایران خواهد بود اتفاق نخواهد افتاد.

وی می گوید: در حال حاضر دولت محترم خود نیز به دبه درآوردن آمریکایی‌ها در مذاکرات اعتراف کرده است و اندکی به فرمایشات مقام معظم رهبری و خواست مردم ایران نزدیک شده‌اند اما با توجه به در پیش رو داشتن انتخابات مجلس دلواپس آن هستیم که دولت گرامی برای تبلیغات خود و کسب کرسی بیشتر در مجلس برای جلوگیری از عدم رسیدن به توافق کامل ، به توافقی تن دهد که خواست مردم نباشد.

محمد اسماعیلی توافق خوب

اسماعیلی معتقد است که متأسفانه عده‌ای در داخل برای تشویش اذهان عمومی و کمک به دولت برای تن دادن به توافقات به هر شکل ممکن، گرانی‌ها را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند، درحالی‌که اگر کل تحریم‌ها برطرف شد تنها 6 درصد در کل اقتصاد کشور تأثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان این که آنچه ما را به سمت یک توافق بد می‌برد تنها طرف مقابل نیست، ادامه می دهد: بلکه کوته‌بینی افرادی در داخل نیز هست که از ترس از دست دادن پست و صندلی و امتیازاتی که از دولت فعلی گرفته‌اند مدام از متن تحمیلی توافق‌نامه حمایت می‌کنند.

وی تاکید می کند که اگر قرار بود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خودشان در طول مدت مذاکرات عمل کنند اقدام به وضع تحریم‌های جدید نمی‌کردند. درحالی‌که ایران بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را یا معلق کرد یا کاهش داد و این‌ها نشان می‌دهد تحت هیچ شرایطی طرف مقابل قابل‌اعتماد نیست.

 

محمد اسماعیلی توافق خوب

وی می گوید: از کجا معلوم بعد از لغو تمام تحریم‌ها اقدام به وضع تحریم‌های جدید ننماید و بعضی‌ها نیز مانند همیشه به ملت لبخند بزنند و بگویند این تحریم‌ها در متن توافقنامه نیامده است. درست مانند اتفاقی که در چند ماه گذشته بارها افتاد.

این فعال فرهنگی تاکید می کند که این نکته را از یاد نبریم که قدرت‌های اقتصادی آمریکا، اسرائیلی‌ها هستند و آمریکایی‌ها برای بقاء خود نیاز به کمک اسرائیل دارند و آن‌ها امکان ندارد به توافقی تن دهند که موردپسند اسرائیل نباشد.

اساعیلی با بیان این که ما به تیم مذاکره‌کننده بی‌اعتماد نیستیم، می گوید:  از آن می ترسیم که در اثر فشارها و اعتماد به‌طرف مقابل دست به توافقی بزنند که موردپسند رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز کشورمان نباشد.

وی در آخر می گوید: در جمع‌بندی صحبتم اعلام می‌کنم با توجه به تجربه و شواهد پیش رو احتمال رسیدن به توافق خوب از صفر هم کمتر است.

ارسال نظر

آخرین اخبار