سید مهدی شبستانی، در پاسخ به سوال گلستان24:

چرا آقای جان برنان در دانشگاه هاروارد، از بیانیه لوزان حمایت می کند؟ این مضوع جای تامل دارد.

حمایت رئیس سازمان سیا از بیانیه لوزان شک برانگیز است

سید مهدی شبستانی، فعال فرهنگی و هنری شهرستان گنبد، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که  گروه 1+5 همیشه زیادی خواهی کردند، می گوید: آن ها در این دوازده سالی که از عمر این مذاکرات می گذرد، خیلی کار شکنی ها کردند. امروز بحث هسته ای است، فردا ممکن است بحث تسهیلاتی یا حقوق بشر و موضوعات دیگر را مورد اعتراض قرار دهند. در کل غربی ها به سردستگی آمریکا، نمی خواهند ما گام های ترقی را برداریم. به قول معروف، ایرانی های مسلمان در تعالی و ترقی تبحر دارند و آن ها این را نمی خواهند.

وی می گوید: ما خیلی وقت است که در تحریم هستیم. تحریم مال حالا نیست. ایران از زمان انقلاب ام القری بوده است و تحریم ها و تهدید ها از آن موقع ها بوده است. امروز بعد از سال ها مقاومت، باب مذاکره باز شده است. آخرش به این جا رسیده و در لوزان این بیانیه شکل گرفته است.

ترحیم ایارن

شبستانی با بیان این که در بعضی از اظهار نظر ها، لغو همه تحریم ها همزمان با این توافق بیان شده است، ادامه می دهد:  اما این در ایران گفته می شود. از سمت غربی ها، عنوان نمی شود که لغو همه تحریم ها همزمان شکل خواهد گرفت. اما می بینیم که آقای ظریف، همچنان بر طبل لغو همه تحریم ها به صورت همزمان می کوبد.

این فعال فرهنگی می گوید: رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سازمان سیا، آقای جان برنان، در دانشگاه هاروارد، حمایت خودش را از بیانیه لوزان اعلام می کند. این موضوع جای سوال دارد که چه چیزی به مذاق این مسئول آمریکایی خوش آمده است که در جمعیتی از دانشمندان در یکی از مهمترین دانشگاه های علمی دنیا، چنین چیزی را مطرح می کند؟! این جای سوال دارد. تصور ها و برداشت ها با توجه به این که هر طرفی حرف خودش را می زند، خیلی متفاوت است. به نظر من ملت سلحشور ایران در این میان، باید حواس خود را جمع کنند و هوشیار باشند.

جان برنان

شبستانی معتقد است که آمریکا، انگلیس و برخی از کشور های مستبد جهان، هیچ وقت به نفع ملت غیور ایران کار نکردند و همیشه از تزویر و نیرنگ برای ضربه زدن به این ملت استفاده کردند تا منافع خود را در ایران و خاور میانه حفظ کنند.وی می گوید: باید خیلی محتاطانه و کارشناسانه و با قدرت، موضع خود را اعلام کنیم و وارد میدان شویم. خداوند متعال در سوره آل عمران اشاره می فرماید، آن ها مکر کردند و خدا هم مکر کرد و خدا بهترین مکر کنندگان است. پس استعانت از درگاه الهی هر لحظه مد نظر باشد.

وی می گوید: امیدوارم که مسئولین تیم مذاکره کننده ما در این فرصت سه ماهه، با مجلس و عقلای کشور بحث کنند و به حرف های مخالفین و موافقین گوش دهند و به یک جمع بندی درست برسند تا حقوقی از ملت ایران و خانواده شهدا و کسانی که برای این انقلاب خون دل خوردند، ضایع نشود.

ارسال نظر

آخرین اخبار