امام جمعه اهل سنت نگین شهر گلستان:

امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق گلستان با قدردانی از حضور همراه با وحدت همه اقوام ساکن در ایران و این استان شمالی در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، از رییس جمهور منتخب خواست تا در اداره کشور از ظرفیت شایستگان همه اقوام و مذاهب استفاده کند.

رییس جمهور منتخب از ظرفیت همه اقوام در اداره کشور استفاده کند

به گزارش گلستان 24،

آخوند ابوبکر خوجملی دوشنبه شب در مراسم جشن شکرانه نعمت حضور در جمع مردم گنبدکاووس اظهار داشت: باوجود تلاش‌ دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، مردم ایران اسلامی متشکل از اقوام و مذاهب مختلف با وحدت و یکپارچگی بار دیگر به میدان آمدند و با حضور حماسی خویش وحدت، همبستگی و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: امیدواریم رییس جمهور منتخب نیز همانند اقدام بزرگ همه اقوام که تلاش کردند یک انتخاب اصلح داشته باشند، در اداره امور کشور از ظرفیت همه اقوام و مذاهب از جمله اهل سنت استفاده کند تا جامعه از برکات آن بهره‌مند شود.

آخوند خوجملی با یادآوری دوران دفاع مقدس و حضور همه اقوام در آن اضافه کرد: در جنگ تحمیلی ترکمن‌های استان گلستان برای دفاع از میهن اسلامی افزون بر ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند و جنگ را با سربلندی به پایان رساندند.

وی بابیان اینکه عرصه اداره کشور همانند جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و همه اقوام و مذاهب باید با وحدت و همدلی به مقابله با این جنگ و رفع مسائل و مشکلات این حوزه بروند.

دراین مراسم که باحضور اقشار و اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان و در جوار بلندترین گنبد آجری جهان برگزار شد، چند گروه‌ هنری از اقوام به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین مشابه این جشن در برخی شهرهای واقع شرق گلستان از جمله کلاله، آزادشهر و گالیکش برگزار شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۳۷۳ هزار نفر جمعیت، متشکل از اقوام مختلف ایران زمین، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

میزان مشارکت مردم گلستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۶۲ درصد بود.

از مجموع یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجدین شرایط رای در گلستان بیش از ۸۲۵ هزار نفر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

مردم گلستان به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقاید و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب بیش از ۴۶۲ هزار، ۱۳۹ هزار، ۸۴ هزار و ۲۵ هزار رای دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار