رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان:

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان گفت: باغ روس ها در بیش از سه هکتار است و بخشی از آن موقوفه و بخش مالک خصوصی دارد و در بخش املاک دو کشور در حال بررسی قرار دارد و امیدواریم درسال جاری بتوانیم این پرونده را مختومه کنیم.

امیدواریم درسال جاری پرونده باغ روس ها را مختومه کنیم

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ذوالفقار امیرشاهی صبح امروز  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: مناطق آزاد یکی از بهترین مسائل برای دور زدن تحریم ها به شمار می رود و پس از تشکیل زیرساخت های لازم روند تولید و رشد صادرات را به وجود می آورد.

وی افزود: گلستان در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار گرفته و همه چرخ منطقه آزاد را در اختیار دارد و یکی از فرصت های طلایی این منطقه آزاد در استان گلستان به شمار می رود که بتواند ظرفیت های اقتصادی توسعه دهد.

امیرشاهی گفت: اگر منطقه آزاد دچار رانتخواری و کارهای اداری منفی نشود قطعا در اقتصاد منطقه تاثیرگذار خواهد بود و فرصت بسیار طلایی در اختیار جمهوری اسلامی ایران و استان گلستان است که بتواند از ویژگی های منطقه آزاد استفاده کند.

وی افزود: مناطق آزاد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مرکزی برای شکوفایی است و یکی از ابزارهای بدون مرز برای صادرات و گمرک به شمار می رود.

این مقام مسئول متذکر شد: با منطقه آزاد توسعه تجارت تسهیل و آسان می شود و ظرفیت گردشگری نیز در این منطقه توسعه پیدا می کند و وقتی سرمایه گذاران خارجی در این منطقه حضور پیدا می کنند تمام ظرفیت اقتصادی منجر به تولید می شود.

امیرشاهی بابیان اینکه در حال حاضر دچار تحریم ظالمانه غرب هستیم و کرونا به اقتصاد کشور آسیب زده ولی رفته رفته این مشکلات برطرف می شود، بیان کرد: وزارت امور خارجه این آمادگی را دارد که بستر توسعه منطقه آزاد برای تسریع عبور و مرور تجار و سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم کند.

وی افزود: در سه ماهه گذشته در جلسات دوره ای خود با تلاش فراوان توانستیم پرواز گرگان و آکتائو را فعال کردیم، بیش از هشت هزار قزاق در استان گلستان داریم و اگر مقداری سطح قیمت بلیط های پروازی به  قزاقستان کاهش یابد قطعا تعداد پروازها افزایش خواهد یافت.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان از افتتاح نمایشگاه کالاهای قزاقستانی در استان گلستان به منظور آشنایی هیئت قزاقی با تولیدات استان خبر داد و تاکید کرد: هیئت قزاقستانی امروز با حضور در استان گلستان از ظرفیت های استان آشنا می شود.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان به بدهی یک میلیون و 500 دلاری ایران به ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این توافق صورت گرفته که یک جلسه ای در این زمینه برگزار شده است و امیدواریم این مشکل برطرف شود و احتمال می دهیم بخشی از این بدهی به صورت نقد و بخشی نیز به صورت خدمات فنی کالا انجام شود.

امیرشاهی افزود: صادرات استان گلستان در همه زمینه ها به قبل از شیوع ویروس کرونا برگشته است، مرز جاده ای ما همچنان بسته است و ترکمنستان موافقت کردند که یدک کش های ما به مرز بروند و کالاها را به کشورهای هدف برسانند اما وزارت راه با این مسئله مخالفت کرده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار