حسن گنجی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

این مذاکرات اخیر، آخرین فرصت برای آمریکایی ها است و آن ها باید نگران این باشند که فرصت باقی مانده را از دست بدهند.

مذاکرات وین، آخرین فرصت برای آمریکا

حسن گنجی، مسئول آموزش و تربیت بسیج سپاه نینوای گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که در مورد به نتیجه رسیدن زحمات چندین ساله مذاکره کنندگان کشورمان در دولت های قبل و دولت تدبیر و امید، دو  دیدگاه مطرح است، می گوید: دیدگاه اول این است که این مذاکرات اخیر، آخرین فرصت برای آمریکایی ها است و آن ها باید نگران این باشند که با صلابت مقام  معظم رهبری ، عزت طلبی ملت ایران و همچنین مطالبات جدی مردم درباره حفظ دستاورد های هسته ای کشور، فرصت باقی مانده را از دست بدهند. لذا پیش بینی اول این است که آمریکایی ها از بخشی از زیاده خواهی شان دست بردارند و یک توافق خوب در این مرحله شکل بگیرد.

حسن گنجی توافق خوب مذاکرات هسته ای

گنجی در ادامه با طرح دیدگاه دوم می گوید: دیدگاه دوم این است که اصولی که رهبر معظم انقلاب خصوصا در ضیافت ماه رمضان با مسئولین کشور مطرح کردند،تیم مذاکره کننده خارجی ، آمریکایی ها و به ویژه اسرائیل که گرداننده اصلی دیگر کشور های طرف مقابل ما است، بعید است که مطالبات به حق مقام معظم رهبری و ملت ایران را قبول کنند. به نظر می رسد که در مرحله اول برای ظاهر سازی قبول کنند و در ادامه کار انکار کنند.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه ای اخیر آمریکا و تهدیدات وی بر علیه ایران می گوید: با توجه به رسانه ها و تبلیغات رسانه ای  به نظر می رسد عدم توافق را در این مرحله شاهد باشیم. طرف مقابل تلاش می کند تقصیر را به گردن ایران بیاندازد و ایران را کشوری بخواند که اهل مذاکره و توافق نیست. در واقع مبانی دقیق مقام معظم رهبری، با زیاده خواهی طرف مقابل مذاکره کننده ما همخوانی ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار